Campagne Stichting Wenskaart werpt eerste vruchten af voor Primera
05/07/2010 09:00
Coöperatie Primera b.a.
Op 1 februari jl. ging de themacampagne "Da's toch een kaart waard!" van Stichting Wenskaart Nederland van start. Hierin wordt ingespeeld op bekende kaartmomenten zoals verjaardagen, geboorte en huwelijk. Doelstelling van de Stichting Wenskaart Nederland en deze campagne is het stimuleren van de wenskaart.
Winkelketen Primera maakt, naast diverse wenskaartuitgevers, andere winkelketens, de betere wenskaartenwinkels en TNT Post, deel uit van Stichting Wenskaart Nederland. Vorig jaar werd de nieuwe strategie voor de komende 3 jaar bepaald met als uitkomst de campagne "Da's toch een kaart waard!".
Het assortiment wenskaarten is in 2010 benoemd tot speerassortiment van winkelketen Primera en heeft daarmee een groeidoelstelling. Om dit te bereiken ligt de focus, naast de investering in de campagne van Stichting Wenskaart Nederland, op het optimaliseren van het assortiment en presentatie. Animal Greetings werd toegevoegd als deelgenoot op wenskaarten gebied. In samenwerking met alle deelgenoten wordt het assortiment van iedere winkel nog eens kritisch bekeken. Daarnaast wordt, in samenwerking met category captain Hallmark, bekeken hoe de presentatie van het assortiment wenskaarten in de winkels verder kan worden verbeterd. Hierbij wordt ook specifiek gekeken naar de presentatie van seizoenskaarten, zoals Kerstkaarten.
De campagne van Stichting Wenskaar Nederland loopt nu 3 maanden en de eerste salespromotion is gevoerd, waarmee de omzet wenskaarten cumulatief op een index van 101 staat. Postzegelverkoop staat op een index van 124, mede door de toename van TNT Postagentschappen in de winkels van Primera alsmede de recente WK actie van TNT Post.
- Genoemde cijfers zijn geschoond, exclusief nieuwe winkels, en tot en met periode 5 van 2010.
http://www.primera.nl
http://www.primera.nl