Tribal Internet Marketing bij eerste gebruikers gratis AdWords API
Automatisering campagnes kan nu goedkoper
DEN BOSCH, 20100702 -- Tribal Internet Marketing is samen met enkele andere Nederlandse bureaus geaccrediteerd om gratis gebruik te maken van de Google AdWords API. Hierdoor kan eigen software nu kosteloos gekoppeld worden met het AdWords systeem en wordt het automatiseren van campagnes beduidend goedkoper.
Koppeling met AdWords nu gratis
Met de Google AdWords API (Application Programming Interface) kunnen bedrijven een koppeling maken tussen eigen software en Google AdWords. Tribal Internet Marketing gebruikt de koppeling voor AdChieve. Dit is een geavanceerd systeem dat automatisch zoekwoorden en advertentieteksten genereert, de kwaliteit van campagnes bewaakt en controleert of de producten waarop wordt geadverteerd nog in voorraad zijn. AdChieve maakt hiervoor intensief gebruik van de API koppeling met Google AdWords.
Automatiseren goedkoper
Tot op heden waren er kosten verbonden aan het gebruik van die koppeling. Met de toelating van Tribal Internet Marketing tot het zogenaamde `Preferred AdWords API pricing' programma is dat verleden tijd. Mark van Werven (CEO) geeft aan dat dit Adchieve voor een grote groep bedrijven toegankelijk maakt:
"Vandaag is een belangrijke mijlpaal bereikt. We kunnen de AdWords campagnes van onze klanten nu nog kostenefficiƫnter optimaliseren, waardoor het gebruik van AdChieve voor een veel grotere groep online partijen interessant en relevant is geworden. We zijn dan ook erg blij met de goedkeuring van Google."
Toelating en gebruik
Om toegelaten te worden moet het systeem dat gebruik maakt van de API voldoen aan strenge eisen. Daarnaast moet het bedrijf in kwestie een `Google AdWords Certified partner' zijn. Welke andere bureaus in Nederland geaccrediteerd zijn, kan Google niet vertellen, het zou gaan om slechts enkele bedrijven.
Google stelt het gratis gebruik van de AdWords API beschikbaar op basis van het bestede AdWords budget. Met andere woorden, hoe meer geld wordt uitgegeven aan AdWords, hoe meer gratis `API units' beschikbaar worden gesteld.