Gemeente Nuth


Informatiemarkt Buitenring 2 en 3 juli 2010

Buitenring Parkstad LimburgÂ

Bezoek de informatiemarkt Buitenring op 2-3 juli!

Tijdens de informatiemarkt krijgt u uitgebreide informatie over het ontwerp- Inpassingsplan,
de Aanvullingen MER Buitenring Parkstad Limburg en de Tracénota/MER Aansluiting Nuth.Â
Medewerkers van het project zijn aanwezig om uw vragen te beantwoorden.

Adres en openingstijden infomarkt
Parkstad Limburgstadion, Roda J.C. Ring 1, Kerkrade. Vrijdag 2 juli: van 13.00 tot 20.00 uur
Zaterdag 3 juli: van 10.00 tot 15.00 uur

Ontwerp inpassingsplan Buitenring gereed
Het projectteam Buitenring Parkstad Limburg biedt u de mogelijkheid om op de plannen van de Buitenring te reageren. Vanaf 17 juni t/m 28 juli liggen het Ontwerp-Inpassingsplan, de aanvullig MER en de Tracénota/MER Aansluiting Nuth ter inzage bij de bibliotheek van het Gouvernement, Limburglaan 10 in Maastricht, de gemeentehuizen van Brunssum, Heerlen, Landgraaf, Kerkrade, Nuth, Onderbanken en Schinnen. Ook in de Duitse gemeente Kreis Heinsberg, Stadt Aachen en de Städtregion Aachen. Digitaal kunt u het ontwerp Inpassingsplan inzien op www.ruimtelijkeplannen.nl en de Aanvullingen MER Buitenring Parkstad Limburg en de Tracénota/MER Aansluiting Nuth op deze website (publicaties-documenten ter inzage) en www.limburg.nl.

Ter inzage liggen de volgende stukken:

- het Ontwerp-Inpassingsplan

- Aanvulling MER Buitenring Parkstad Limburg
- de Tracénota/MER Aansluiting Nuth

Meer weten?
Meer informatie over de Buitenring en de aansluiting op de A76 en wat dat voor de gemeente Nuth en met name voor de kern Vaesrade betekenten betekent vindt u hieronder:

- presentatie RTG 20 april 2010

- stand van zaken aansluiting Nuth & tracédeel Vaesrade

Wat is een Provinciaal Inpassingsplan?
De hoeveelheid ruimte die een weg als de Buitenring inneemt in de omgeving (het ruimtebeslag) wordt juridisch vastgelegd in een Provinciaal Inpassingsplan. In dit plan is de ruimtelijke inpassing van de weg uitgewerkt in één provinciaal bestemmingsplan voor het hele tracé. Vanuit het Voorkeurstracé worden de grote lijnen uitgewerkt en de kaders van de weg vastgesteld. Het voorkeurstracé is gekozen uit de alternatieven in het Tracénota/Milieu Effect Rapport (Tracénota/MER-UVS).

Â