Ingezonden persbericht



Kwart van Nederlanders kijkt Nederland-Brazilië op nieuwe tv

Culemborg, 1 juli 2010 - Een kwart van de Kieskeurig.nl bezoekers heeft speciaal voor het WK een nieuwe tv aangeschaft. Dit blijkt uit een enquête, die vergelijkingssite Kieskeurig.nl heeft uitgevoerd onder 900 respondenten. Bijna 85% kiest er voor om het WK thuis te kijken. Hiervan kijkt een groot gedeelte de wedstrijden op een Samsung tv (30%) of een Philips tv (25%).

De NOS zendt dit jaar voor het eerst het WK in HD (High-definition) uit. Uit de enquête blijkt dat men het daarom belangrijk vindt om de voetbalwedstrijden in HD beeld te zien. Daarnaast zijn het formaat en de kwaliteit van het beeld van groot belang. Bijna de helft kijkt de wedstrijden ook daadwerkelijk op een HDTV. 31% kijkt het WK op een 32 tot 37 inch scherm en 6% kijkt dit op een scherm groter dan 46 inch.

De helft van de WK-kijkers maakt gebruik van een home cinema set om op deze manier zo optimaal mogelijk van het WK inclusief de vuvuzela's te genieten. De andere helft gebruikt het reguliere geluid van de tv of ze gebruiken losse boxen. De respondenten zijn vrij voorzichtig als het gaat om uitspraken over welk land het WK gaat winnen. Toch denkt 23% dat Nederland op 11 juli aanstaande de beker mee naar huis neemt, 25% denkt dat we in de halve finale terecht komen en 33% ziet ons aanstaande vrijdag winnen van Brazilië.

Over Kieskeurig.nl
Kieskeurig.nl is met 2,7 miljoen unieke bezoekers per maand de grootste onafhankelijke vergelijkingssite van Nederland. Kieskeurig.nl begeleidt bezoekers bij hun aankoop, door het bieden van betrouwbare en onafhankelijke informatie. Kieskeurig.nl streeft continu naar het zo goed en snel mogelijk informeren van de consument.Steeds meer partijen maken gebruik van de expertise van Kieskeurig.nl. Zo plaatst elektronicaketen It's de productbeoordelingen van Kieskeurig.nl op de prijskaartjes van hun artikelen en plaatsen verschillende vergelijkingssites als Beslist.nl de reviews door op hun website.

Kieskeurig.nl is al meer dan tien jaar een begrip als het gaat om een betrouwbare en onafhankelijke vergelijkingssite.

Volg ons op Twitter: Twitter.com/Kieskeurig_nl

Over Sanoma Digital
Sanoma Digital is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste digitale uitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van 180 websites, waaronder Kieskeurig.nl, Startpagina.nl, NU.nl, Vrouwonline.nl, Viva.nl, Autoweek.nl, SchoolBANK.nl, Autotrader.nl, Jongegezinnen.nl en web-log.nl bereikt Sanoma Digital ca. 80 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland. Sanoma Digital exploiteert tevens TVGids.nl. Het hele Sanoma Digital netwerk heeft per maand meer dan een miljard pageviews.

Meer informatie over Sanoma Digital: www.sanomadigital.nl

Volg ons op Twitter: Twitter.com/sanomadigitalNL