Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Web analytics oplossing voor het complete online aanbod

ITV.COM KIEST NEDSTAT VOOR REAL-TIME INZICHTEN

Amsterdam, 1 juli 2010 - ITV kondigt aan dat het Nedstat heeft geselecteerd als web analytics partner voor ITV.com. De online business optimalisatie applicaties Sitestat en Stream Sense(TM) zullen worden ggebruikt om alle online activiteiten te meten, waaronder Live Television (Simulcast) en iPhone applicaties. Nedstat zal real-time inzicht bieden in het gedrag van bezoekers en zo helpen bij de optimalisatie van content en advertenties.

In de afgelopen drie jaar is het gebruik van ITV's online aanbod significant gegroeid. Met name het aantal bekeken video's is snel toegenomen door het succes van grote ITV1 entertainment programma's zoals Britain's Got Talent, I'm A Celebrity ... Get Me Out of Here,The X Factor en premium sport waaronder de FA Cup en de UEFA Champions League. ITV.com kan sinds de lancering beter voldoen aan de wensen van haar gebruikers en adverteerders en heeft een aantal vernieuwingen ondergaan in zowel ontwerp als functionaliteit waaronder de lancering van de ITV Player en een meer op video gerichte website. Door deze ontwikkelingen zijn de eisen voor dataverzameling en web en video reporting sterk veranderd en werd het voor ITV.com noodzakelijk een nieuwe web analytics oplossing in te zetten.

Na een grondig selectieproces waarbij alle grote web analytics aanbieders werden vergeleken, heeft ITV voor Nedstat gekozen met als voornaamste reden de grote flexibiliteit van Sitestat en de geavanceerde video rapportagemogelijkheden.

'Door onze sterke focus op online video waren wij op zoek naar een partner die ons tot in detail kon helpen te begrijpen hoe bezoekers omgaan met onze video content en hoe ze zich gedragen tijdens advertenties. Nedstat's video analytics product Stream Sense(TM) voldeed aan all onze wensen. Door deze nieuwe samenwerking verwachten we onze content verder te kunnen optimaliseren en de gebruikservaring van kijkers en commerciële mogelijkheden van adverteerders te kunnen verbeteren', zegt Shorful Islam, Head of Business Information ITV.com.

'Wij zijn verheugd dat ITV.com voor Nedstat heeft gekozen en kijken ernaar uit ITV.com te helpen bij het begrijpen en verbeteren van visitor engagement met content en advertenties. Het landschap is de afgelopen 18 maanden significant veranderd in termen van bezoekerinteractie en nieuwe concepten als dual screen engagement. We zien het als onze taak ervoor te zorgen dat ITV elke methode en ieder kanaal kan meten dat bezoekers gebruiken om ITV.com content te verkrijgen, vandaag en in de toekomst', zegt Ade Adeosun, Commercial Director UK Nedstat.

Om een 360° beeld van de ITV.com gebruikers te bieden zal Nedstat de analytics data verrijken met gegevens uit ITV.com's data warehouse.

Over ITV.com

ITV's online activiteiten bestaan uit itv.com en video on demand diensten op televisie via de kabel. ITV.com zorgt voor de programmering en clips van de ITV player, gefinancierd door de online reclame en sponsoring.

In 2009 had ITV.com een gemiddeld aantal unieke gebruikers van 8,7 miljoen per maand, een verhoging van 33% ten opzichte van 2008. Daarnaast is het bekijken van online video van de ITV programmering sterk blijven groeien. Het totaal aantal bekeken video's over het hele jaar inclusief catch-up en short form clips bedroeg 215 miljoen, 150% hoger dan 2008.

Over Nedstat

Nedstat is een toonaangevende aanbieder van web analytics en innovatieve oplossingen voor online business optimalisatie.

De producten en diensten voorzien marketeers van inzicht en tools die nodig zijn om hun klanten te targetten met relevante content of producten en de online resultaten te verbeteren.

Accreditaties van onafhankelijke, toonaangevende instituten in Europa, zoals ABCe, OJD, Kia en Audiweb garanderen dat metrics van klanten in overeenstemming zijn met de gestelde standaarden.

Nedstat heeft full service kantoren in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Zweden.

Tot de klantenkring behoren vele gerenommeerde en wereldwijd opererende ondernemingen zoals Electrabel, Europcar, London Stock Exchange, Panasonic, Renault, Repsol en Wolters Kluwer, alsmede vele publieke en commerciële televisie organisaties zoals Eurosport, FiveTV, France Televisions, ITV, NOS, NRK, RTL, SVT en VRT.