inzichten
ITV.com kiest Nedstat voor real-time inzichten
London, 1 juli 2010 - TV kondigt aan dat het Nedstat heeft geselecteerd
als web analytics partner voor ITV.com. De online business
optimalisatie applicaties Sitestat en Stream Sense(TM) zullen worden
gebruikt om alle online activiteiten te meten, waaronder Live
Television (Simulcast) en iPhone applicaties. Nedstat zal real-time
inzicht bieden in het gedrag van bezoekers en zo helpen bij de
optimalisatie van content en advertenties.
In de afgelopen drie jaar is het gebruik van ITV's online aanbod
significant gegroeid. Met name het aantal bekeken video's is snel
toegenomen door het succes van grote ITV1 entertainment programma's
zoals Britain's Got Talent, I'm A Celebrity ... Get Me Out of Here,The
X Factor en premium sport waaronder de FA Cup en de UEFA Champions
League. ITV.com kan sinds de lancering beter voldoen aan de wensen van
haar gebruikers en adverteerders en heeft een aantal vernieuwingen
ondergaan in zowel ontwerp als functionaliteit waaronder de lancering
van de ITV Player en een meer op video gerichte website. Door deze
ontwikkelingen zijn de eisen voor dataverzameling en web en video
reporting sterk veranderd en werd het voor ITV.com noodzakelijk een
nieuwe web analytics oplossing in te zetten.
Na een grondig selectieproces waarbij alle grote web analytics
aanbieders werden vergeleken, heeft ITV voor Nedstat gekozen met als
voornaamste reden de grote flexibiliteit van Sitestat en de
geavanceerde video rapportagemogelijkheden.
"Door onze sterke focus op online video waren wij op zoek naar een
partner die ons tot in detail kon helpen te begrijpen hoe bezoekers
omgaan met onze video content en hoe ze zich gedragen tijdens
advertenties. Nedstat's video analytics product Stream Sense(TM)
voldeed aan al onze wensen. Door deze nieuwe samenwerking verwachten we
onze content verder te kunnen optimaliseren en de gebruikservaring van
kijkers en commerciële mogelijkheden van adverteerders te kunnen
verbeteren", zegt Shorful Islam, Head of Business Information ITV.com.
"Wij zijn verheugd dat ITV.com voor Nedstat heeft gekozen en kijken
ernaar uit ITV.com te helpen bij het begrijpen en verbeteren van
visitor engagement met content en advertenties. Het landschap is de
afgelopen 18 maanden significant veranderd in termen van
bezoekerinteractie en nieuwe concepten als dual screen engagement. We
zien het als onze taak ervoor te zorgen dat ITV elke methode en ieder
kanaal kan meten dat bezoekers gebruiken om ITV.com content te
verkrijgen, vandaag en in de toekomst", zegt Ade Adeosun, Commercial
Director UK Nedstat.
Om een 360° beeld van de ITV.com gebruikers te bieden zal Nedstat de
analytics data verrijken met gegevens uit ITV.com's data warehouse.
Over ITV
ITV's online activiteiten bestaan uit itv.com en video on demand
diensten op televisie via de kabel. ITV.com zorgt voor de programmering
en clips van de ITV player, gefinancierd door de online reclame en
sponsoring.
In 2009 had ITV.com een gemiddeld aantal unieke gebruikers van 8,7
miljoen per maand, een verhoging van 33% ten opzichte van 2008.
Daarnaast is het bekijken van online video van de ITV programmering
sterk blijven groeien. Het totaal aantal bekeken video's over het hele
jaar inclusief catch-up en short form clips bedroeg 215 miljoen, 150%
hoger dan 2008.