Ingezonden persbericht
AH's beesies raken uitverkocht
Hot news in het social media landschap
AMSTERDAM - Wekelijks onderzoeken Trefpunt en SocialMedia8 met de Fan Buzz Radar welke merken tijdens dit WK het meest aanwezig zijn in het social media landschap van Nederland. Het bericht dat de Zaanse grootgrutter door haar voorraad Beesies aan het raken is, zorgde voor een opvallende hoeveelheid buzz.
In week 25 waren de meest opvallende bevindingen:
* Buzz rond Albert Heijn en Beesies steeg significant door de aankondiging dat ze opraken en niet extra bijgemaakt worden
* Sepp Blatter en de scheidsrechters nemen een groot aandeel van de Share of voice in
* Buzz rond de Vuvuzela zakt gestaag maar blijft veelbesproken
De social media top 3 van week 25 in de WK Fan Buzz Radar:
* Bavaria (buzz aandeel 45,25%)
* Albert Heijn (buzz aandeel 12,98%)
* Heineken (buzz aandeel 4,96%)
Conclusie
De beproefde truuk van melding maken van uitverkocht raken, werkt nog steeds. Hopelijk vertaalt dit zich naast buzz, ook in sales voor Albert Heijn. Na de schikking rond de Bavaria Babes is de buzz rond het biermerk enigszins tot bedaren gekomen. Toch is het percentage nog altijd vele malen hoger dan van Heineken. Het volledige onderzoek van deze week is te vinden op:
Over Trefpunt
Trefpunt Sports & Entertainment is het bekendste sponsoring- en activatiebureau in de sport- en entertainmentwereld. Trefpunt creëert brand experiences door middel van sponsorships, events, hospitality en PR. Zie ook
Over SocialMedia8
SocialMedia8 is een trendsettend internationaal social media marketing bureau met kantoren in Amsterdam, Londen, Milaan en Madrid. SocialMedia8 is onderdeel van het Amsterdamse Grupo LaComunidad en WPP's GroupM (NASDAQ: WPPGY). Zie ook,
Noot voor redactie,