RTL Nederland op achtste plek STIR
RTL Nederland heeft afgelopen mei met haar online netwerk voor het
eerst de grens van vijf miljoen bezoekers doorbroken. In de
maandelijkse STIR-ranking van best bezochte internetsites neemt de
marktleider op het gebied van televisie en radio in de maand mei de
achtste plek in met 5,1 miljoen bezoekers, goed voor een stijging van
8,6% ten opzichte van vorig jaar. De groei was met name te danken aan
het succes van de sites RTL Nieuws.nl, RTL Gemist en X FACTOR en het
nieuwe initiatief Vanvoordeel.nl
Arno Otto, Managing Director digital media: RTL Nederland is sinds 2008
bezig met een digitale opmars, van traditionele broadcaster naar
allround mediabedrijf. Daarbij ligt onze focus op het ontwikkelen van
platformoverstijgende content zoals de Wat Kiest Nederland-campagne,
met het dagelijkse verkiezingsprogramma bij RTL 4, de online Politieke
Matchmaker en het veelbesproken en drukbezochte twitterdebat. Ons
succes in mei is het resultaat van de nauwe samenwerking tussen de
diverse disciplines in ons bedrijf.
Populaire sites
RTLnieuws.nl was een van de populairste sites binnen het RTL-netwerk.
De site trok in mei ruim 1,4 miljoen bezoekers en realiseerde daarmee
een stijging van bijna 9% ten opzichte van vorig jaar. Ook RTLGemist.nl
liet een gestage groei zien met ruim 27 miljoen opgevraagde
videopaginas (bron: Sitestat) en 1,3 miljoen unieke bezoekers. Een
stijging van maar liefst 18% ten opzichte van mei vorig jaar. Verder
was de site van het RTL 4-programma X FACTOR bijzonder in trek, getuige
de 1,4 miljoen unieke bezoekers, 40% meer dan in mei 2009.
Daarnaast investeert RTL Nederland in nieuwe initiatieven zoals
VanVoordeel.nl, dat in mei voor het eerst volledig is meegenomen in de
STIR-ranking. De aanbiedingensite biedt de bezoeker scherpe prijzen op
producten, een online veilingmodel en sinds kort ook het boeken van
voordelige weekendjes weg. VanVoordeel.nl is reeds bij de start goed
voor 237.000 unieke bezoekers per maand.
Over STIR
Internet bereiksonderzoek wordt uitgevoerd door Joint Industry
Committee (JIC) STIR, welke bestaat uit internet exploitanten (VINEX),
mediabureaus (PMA) en adverteerders (BVA). Het onderzoek draagt bij aan
het inzicht in de internetconsumptie van Nederland.
---
Noot aan de redactie: voor meer informatie kunt u contact opnemen met
Marieke de Maat, Communicatie digital media RTL Nederland via tel. 035
711 3982 of marieke.de.maat@rtl.nl.
RTL Group