AEGON

AEGON TweetBanket in teken van "actief" versus "passief" beleggen

Woensdag 30 juni van 12.00 tot 13.00 uur

AEGON Bank introduceerde onlangs 6 nieuwe indexfondsen. Met deze nieuwe fondsen biedt AEGON Bank zijn klanten de mogelijkheid te kiezen tussen actief en passief beheerde fondsen. Om de consument te helpen de argumenten op een rij te zetten staat het zesde AEGON TweetBanket geheel in het teken van actief versus passief beleggen. Op woensdag 30 juni van 12.00 tot 13.00 uur twittert de bank/verzekeraar met zijn followers over passief en actief beheerde fondsen.

AEGON Bank heeft zich ten doel gesteld de financiële kennis van mensen te vergroten. In de campagne over de nieuwe indexfondsen worden door twee "experts" op het gebied van actief en passief beleggen de argumenten op een rij gezet. Aan de hand van deze argumenten kunnen consumenten besluiten of beleggen in indexfondsen wel of niet bij hen past. Iedere belegger is op zoek naar een goed rendement. Maar waar sommige mensen actief met hun beleggingen bezig willen zijn, hebben anderen helemaal geen behoefte aan de onrust die dit met zich meebrengt. Voor deze consumenten zijn indexfondsen een interessant alternatief. Met dit TweetBanket hoopt het bedrijf ook twitteraars te helpen bij het maken van beleggingskeuzes. AEGON beleggingsexpert Gerard Moerman zal tijdens het TweetBanket de "actieve" kant belichten terwijl Toon Roodbergen, expert op het gebied van indexbeleggen, de "passieve" kant belicht.

AEGON Bank bespreekt op zijn blog de voor- en nadelen van zowel actief als passief beheerde fondsen.
Iedereen met een Twitter-account kan woensdag van 12:00 uur tot 13:00 uur tweets (vragen, tips, antwoorden en opmerkingen) sturen aan @aegonbank. Voeg aan het bericht de volgende code toe: #atb6. Ook is het AEGON TweetBanket te volgen door tijdens het AEGON TweetBanket te zoeken op #atb6 op http://search.twitter.com. Zo zijn alle berichten snel terug te vinden.

Social Media neemt een belangrijke rol in bij het klantencontact van AEGON Bank. Klanten bepalen nu eenmaal zelf wanneer en hoe zij in contact treden, via bijvoorbeeld; telefoon, mail, chat of Twitter. AEGON Bank heeft zo'n 800 followers op Twitter. Zij kunnen vragen stellen en worden op de hoogte gehouden van activiteiten. Daarnaast kijkt AEGON Bank naar tweets met klachten en probeert deze direct op te lossen.