AEGON
AEGON TweetBanket in teken van "actief" versus "passief" beleggen
Woensdag 30 juni van 12.00 tot 13.00 uur
AEGON Bank introduceerde onlangs 6 nieuwe indexfondsen. Met deze nieuwe
fondsen biedt AEGON Bank zijn klanten de mogelijkheid te kiezen tussen
actief en passief beheerde fondsen. Om de consument te helpen de
argumenten op een rij te zetten staat het zesde AEGON TweetBanket
geheel in het teken van actief versus passief beleggen. Op woensdag 30
juni van 12.00 tot 13.00 uur twittert de bank/verzekeraar met zijn
followers over passief en actief beheerde fondsen.
AEGON Bank heeft zich ten doel gesteld de financiële kennis van mensen
te vergroten. In de campagne over de nieuwe indexfondsen worden door
twee "experts" op het gebied van actief en passief beleggen de
argumenten op een rij gezet. Aan de hand van deze argumenten kunnen
consumenten besluiten of beleggen in indexfondsen wel of niet bij hen
past. Iedere belegger is op zoek naar een goed rendement. Maar waar
sommige mensen actief met hun beleggingen bezig willen zijn, hebben
anderen helemaal geen behoefte aan de onrust die dit met zich
meebrengt. Voor deze consumenten zijn indexfondsen een interessant
alternatief. Met dit TweetBanket hoopt het bedrijf ook twitteraars te
helpen bij het maken van beleggingskeuzes. AEGON beleggingsexpert
Gerard Moerman zal tijdens het TweetBanket de "actieve" kant belichten
terwijl Toon Roodbergen, expert op het gebied van indexbeleggen, de
"passieve" kant belicht.
AEGON Bank bespreekt op zijn blog de voor- en nadelen van zowel actief
als passief beheerde fondsen.
Iedereen met een Twitter-account kan woensdag van 12:00 uur tot 13:00
uur tweets (vragen, tips, antwoorden en opmerkingen) sturen aan
@aegonbank. Voeg aan het bericht de volgende code toe: #atb6. Ook is
het AEGON TweetBanket te volgen door tijdens het AEGON TweetBanket te
zoeken op #atb6 op http://search.twitter.com. Zo zijn alle berichten
snel terug te vinden.
Social Media neemt een belangrijke rol in bij het klantencontact van
AEGON Bank. Klanten bepalen nu eenmaal zelf wanneer en hoe zij in
contact treden, via bijvoorbeeld; telefoon, mail, chat of Twitter.
AEGON Bank heeft zo'n 800 followers op Twitter. Zij kunnen vragen
stellen en worden op de hoogte gehouden van activiteiten. Daarnaast
kijkt AEGON Bank naar tweets met klachten en probeert deze direct op te
lossen.