FloraHolland
Pilot 'leveringsbericht klok' geslaagd
FloraHolland - 28 juni 2010 - Begin 2009 is de pilot `leveringsbericht
klok' gestart. Na een succesvolle evaluatie gaat FloraHolland samen
met klanten (kopers en KOA transporteurs) verder deze dienst uitrollen.
Het leveringsbericht klok houdt in, dat de logistieke
transactiegegevens over de belading per stapelwagen via
leveringsberichten naar het kopersysteem wordt gestuurd. De klant scant
bij ontvangst alleen nog de barcode van de stapelwagen en door de
koppeling met reeds ontvangen gegevens komt de match tot stand. Het
afleverbericht vormt met de eerder ontvangen EKT-gegevens de input voor
het logistieke proces in de box. Deze pilot is mede tot stand gekomen
op aangeven van en in samenwerking met klanten. In de praktijk is nu
vastgesteld dat het systeem duidelijk voordelen voor de koper oplevert.
Exporteurs Hamifleurs en Ed de Groot (beiden Naaldwijk) en C.J. Vianen
(in Rijnsburg) hebben deelgenomen aan de pilot.
Het grootste voordeel (namelijk tijdwinst) zit bij de meerpartijkarren.
In plaats van alle bonnen apart scannen, scant de boxmedewerker alleen
de barcode stapelwagen. Ook wanneer in het afleverproces een bon
verloren is geraakt zijn de gegevens van betreffende logistieke
transactie beschikbaar. Naast deze direct aanwijsbare voordelen zijn
meer voordelen ervaren, zoals een overzichtelijker ontvangstproces en
betere doorstroming in de box. Daarnaast de input om meer inzicht in de
verwachte aankomsttijd op te bouwen en webshopinformatie verder te
verbeteren.
Kopers en transporteurs die interesse hebben in deze dienst zullen een
aanpassing in hun software moeten maken. Het kan ook zijn, dat deze
wijziging al door de softwareleverancier in een release update wordt
meegenomen (voor klanten die al met een standaardpakket werken).
FloraHolland is met verschillende software bedrijven in gesprek om hen
te informeren over welke wijzigingen precies nodig zijn.
Belangstelling
Meer dan 30 bedrijven hebben al aangegeven interesse te hebben in deze
dienst. Na de zomerperiode volgt meer gedetailleerde informatie. Voor
meer informatie neem contact op met Daco Sol (Projectmanager) T
06-10152847 of dacosol@floraholland.nl of vraag uw accountmanager
kopers.