FloraHolland


Pilot 'leveringsbericht klok' geslaagd

FloraHolland - 28 juni 2010 - Begin 2009 is de pilot `leveringsbericht klok' gestart. Na een succesvolle evaluatie gaat FloraHolland samen met klanten (kopers en KOA transporteurs) verder deze dienst uitrollen. Het leveringsbericht klok houdt in, dat de logistieke transactiegegevens over de belading per stapelwagen via leveringsberichten naar het kopersysteem wordt gestuurd. De klant scant bij ontvangst alleen nog de barcode van de stapelwagen en door de koppeling met reeds ontvangen gegevens komt de match tot stand. Het afleverbericht vormt met de eerder ontvangen EKT-gegevens de input voor het logistieke proces in de box. Deze pilot is mede tot stand gekomen op aangeven van en in samenwerking met klanten. In de praktijk is nu vastgesteld dat het systeem duidelijk voordelen voor de koper oplevert. Exporteurs Hamifleurs en Ed de Groot (beiden Naaldwijk) en C.J. Vianen (in Rijnsburg) hebben deelgenomen aan de pilot. Het grootste voordeel (namelijk tijdwinst) zit bij de meerpartijkarren. In plaats van alle bonnen apart scannen, scant de boxmedewerker alleen de barcode stapelwagen. Ook wanneer in het afleverproces een bon verloren is geraakt zijn de gegevens van betreffende logistieke transactie beschikbaar. Naast deze direct aanwijsbare voordelen zijn meer voordelen ervaren, zoals een overzichtelijker ontvangstproces en betere doorstroming in de box. Daarnaast de input om meer inzicht in de verwachte aankomsttijd op te bouwen en webshopinformatie verder te verbeteren.

Kopers en transporteurs die interesse hebben in deze dienst zullen een aanpassing in hun software moeten maken. Het kan ook zijn, dat deze wijziging al door de softwareleverancier in een release update wordt meegenomen (voor klanten die al met een standaardpakket werken). FloraHolland is met verschillende software bedrijven in gesprek om hen te informeren over welke wijzigingen precies nodig zijn.

Belangstelling
Meer dan 30 bedrijven hebben al aangegeven interesse te hebben in deze dienst. Na de zomerperiode volgt meer gedetailleerde informatie. Voor meer informatie neem contact op met Daco Sol (Projectmanager) T 06-10152847 of dacosol@floraholland.nl of vraag uw accountmanager kopers.