Stormloop op zwembaden

28/06/2010 15:48

FUN BELGIUM NV

Brugge - Bij de eerste zomerwarmte merkt vrijetijdsketen Fun een ware stormloop op zwembaden en waterspeelgoed. Vorig weekend verkocht Fun 30 % meer buitenspeelgoed, waaronder zwembaden, watergeweren, glijbanen, zandbakken, kortom, alles wat met buitenspelen te maken heeft. Zodra de temperatuur boven de 25 graden stijgt, zoekt iedereen naar afkoeling. En wat biedt er beter soelaas dan een eigen zwembad in de tuin? Altijd beschikbaar als je het nodig hebt.

Was een eigen zwembad vroeger voor velen een onbereikbare droom, dan is er nu voor elk budget wel een zwembad beschikbaar. Fun merkt dat naast de traditionele opblaasbadjes, ook de grotere modellen met pompsysteem heel goed verkopen.

Bart Coeman, voorzitter van Fun: "De warme zomer van vorig jaar heeft veel mensen doen beslissen om een zwembad aan te kopen. Ook toen hebben we recordcijfers genoteerd. Het eerste warme weekend van deze zomer merken we opnieuw een stijging van ruim 30 % tegenover vorig jaar deze periode. Mensen zien zo'n zwembad bij hun vrienden of familie en willen er zelf ook een. Het is immers een relatief kleine investering voor vele uren en dagen plezier voor jong en oud, de hele zomer lang."

Bij Fun vind je al een ruim assortiment zwembaden. Ook zogenaamde frame pools met alle accessoires zoals een afdekzeil en ladder, zijn zeer in trek. Zeker voor gezinnen met kinderen is een eigen zwembad een zeer rendabele investering. "Een zwembad is een eigen pretpark in je tuin", besluit Bart Coeman.

*****

Over FUN

Fun is één van de grootste spelers in de vrijetijdsmarkt in België. Fun brengt vernieuwing in het segment van de vrijetijdsbesteding voor kinderen, jongeren én volwassenen met een ruim assortiment speelgoed, babyartikelen, multimedia, tuinmeubelen en zomerartikelen, school en seizoensproducten waaronder Halloween en Kerstdecoratie.

In de Fun winkels zijn de herkenbare shop-in-the-shop concepten terug te vinden: Disney Plaza, PlopsaShop, Standaard Bookshop en Mexx-shop.

Fun werd opgericht door de familie Coeman en groeide via een snelle expansie en een partnership met de beursgenoteerde investeringsgroep Mitiska uit tot één van de grootste winkelketens in de markt van de vrijetijdsbesteding.

Fun telt momenteel 30 vestigingen en plant elk jaar 2 tot 3 bijkomende winkels te openen. De winkels hebben een gemiddelde oppervlakte van 2.000m². Fun stelt meer dan 400 mensen tewerk. Fun realiseert een jaaromzet van 80 miljoen euro.

Fun, daar begint de pret.