Ingezonden persbericht


Persbericht

CrossKnowledge creëert gespecialiseerde afdeling voor ontwikkeling van 'Serious Games' en kondigt lancering aan van een 'leadership development game' in september 2010

Parijs, Frankrijk, 28 juni 2010 - CrossKnowledge, Europees expert in het ontwikkelen van managementcompetenties via nieuwe technologieën, zet een revolutionaire stap in de wereld van Serious Games met de lancering van 3de generatie games.

De populaire markt van Serious Games computerspellen, bedoeld voor managementtraining, wordt geschat op 2 miljard dollar in de VS en Europa en groeit met meer dan 50% per jaar. Waar 40% van de Amerikaanse bedrijven deze games nu al gebruikt voor het opleiden van personeel, geeft 60% van de Europese bedrijven aan in de nabije toekomst gebruik te zullen maken van deze bedrijfsspellen.

De 3de generatie game, het eerste computerspel voor gedragsontwikkeling

De 3de generatie games, ontwikkeld door CrossKnowledge, onderscheiden zich van voorgaande generaties (zie tekst in kader) door hun vermogen om een bepaald gedrag en uiteenlopende competenties te ontwikkelen bij de gebruikers. Dit is één van de meest veelbelovende toepassingen van het spel. Traditionele trainingprogramma's hebben steeds meer moeite om tegemoet te komen aan de alsmaar stijgende behoeften van bedrijven op dit vlak en spreken jonge werknemers bovendien niet echt aan. "Ook al functioneren simulaties van managementtechnieken vandaag goed in de virtuele wereld, resultaten van onderzoeken uitgevoerd naar gedragsontwikkeling blijven weinig overtuigend. Men ontwikkelt geen leiderschapskwaliteiten of leert niet zijn emoties beheersen zoals men een heftruck leert besturen", zegt Steve Fiehl, Mededirecteur van CrossKnowledge.

De 3de generatie games is ambitieuzer dan de games die vandaag op de markt beschikbaar zijn; een game met een speelduur van ongeveer 30 tot 50 uur dat gespeeld wordt gedurende verschillende maanden, kan 500.000 tot één miljoen euro kosten. "Alleen marktleiders zijn in staat om hierin te investeren", zegt Steve Fiehl.

CrossKnowledge Serious Games: de creatie van een gespecialiseerde divisie

Om dit soort nieuwe games te ontwikkelen, heeft CrossKnowledge een gespecialiseerde afdeling geopend in Nederland onder leiding van Ed Fennema, psychopedagoog en pionier op de markt van serious games sinds 2003. Deze divisie telt al een vijftigtal personen waaronder scenaristen, ontwikkelaars en grafici. Het doel van deze afdeling is het ontwikkelen van een nieuwe serie op maat gemaakte games, om het typische gedrag dat voorkomt in het bedrijfsleven bij de gebruikers te ontwikkelen en te verbeteren: leiderschap, emotionele intelligentie, stressbeheer, overredingskracht, beslissingsprocessen, klanteninteractie... Deze bedrijfsspellen zijn gericht op managers maar ook op werknemers die met klanten werken. Via deze games kan men op een ludieke en interactieve manier een opleiding volgen die tevens kan worden gecombineerd met een klassiekere opleiding in een lokaal met een mentor.

De eerste leadership development game van CrossKnowledge zal in september 2010 beschikbaar zijn. Dit spel is al verkocht aan een belangrijke speler die actief heeft meegewerkt aan de ontwikkeling ervan. Andere klanten en verschillende partners uit de consumer gaming wereld hebben hun interesse getoond.

Klik hieronder om in voorpremière kennis te maken met de CrossKnowledge Serious Game: www.crossknowledge.net/nl-nl/m10/crossknowledge-serious-games

Over CrossKnowledge Group: www.crossknowledge.com

CrossKnowledge, opgericht in 2000, is de Europese expert in de ontwikkeling van managementcompetenties via nieuwe technieken. CrossKnowledge ontwerpt, ontwikkelt en commercialiseert de meest complete catalogus op de markt met meer dan 10.000 'learning objects' die alle managementtopics behandelen. De "Staf" bestaat uit de beste auteurs, professoren en Management experts van de meest vermaarde Business Schools overal ter wereld zoals Harvard, Stanford, IMD en HEC. CrossKnowledge heeft kantoren in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, België, Italië, Nederland, Spanje, Zwitserland en dankzij strategische partnerships in Marocco, India, China, Japan en Canada. CrossKnowledge heeft 1,5 miljoen gebruikers.