Uit het Tevredenheidsonderzoek Wmo blijkt dat cliënten en aanvragers
van individuele voorzieningen in de gemeente Stadskanaal zeer tevreden
zijn over de dienstverlening.
In vergelijking met de 194 andere gemeenten die (verplicht) het
onderzoek hebben gehouden, scoort Stadskanaal hoog (7,5) als het gaat
om de aanvraagprocedure. Zo gaat er niet veel tijd verloren bij een
aanvraag voor ondersteuning. Ook geven cliënten gemiddeld een hoog
cijfer (8,0) voor de geboden hulp bij het huishouden.
Wat betreft aspecten rond hulp bij het huishouden zijn de respondenten
uit de gemeente Stadskanaal het meest tevreden over de
informatievoorziening (90%). Het gemiddelde rapportcijfer voor
voorzieningen zoals rolstoelen, scootmobielen en woonvoorzieningen is
in Stadskanaal ongeveer even hoog als elders: 7,3. Hoog scoort het
collectief vervoer (7,0 tegenover 6,8 elders). Het meest positief zijn
de cliënten over de (lage) prijs per rit.
In de gemeente geeft maar liefst 43% van de ondervraagden aan dat de
geboden ondersteuning of het hulpmiddel "zeer veel bijdraagt" aan het
zelfstandig kunnen blijven wonen.
* 28 juni 2010
Gemeente Stadskanaal