Ingezonden persbericht


Amsterdam, 28 juni 2010

Reed Business Nederland versterkt directieteam

Het directieteam van Reed Business Nederland zal met ingang van 1 september versterkt worden met twee nieuwe mensen: Jeroen Kuerble en Renée van der Laan. Jeroen wordt verantwoordelijk voor de groei businesses Lead Generation en Data Solutions en Renée wordt directeur Human Resources.

Over Jeroen Kuerble
Jeroen Kuerble wordt als Managing Director Lead Generation en Managing Director Data Solutions verantwoordelijk voor twee sterk groeiende onderdelen van het bedrijf. Hij zal rapporteren aan Marianne van Leeuwen, CEO van Reed Business Nederland.

Jeroen werkt sinds 1995 voor Reed Business Information, in eerste instantie bij Reed Business Events en Elsevier Opleidingen. Tussen 2003 en 2006 werkte Jeroen als Business Development Manager. Vanaf mei 2006 werd hij in de UK als uitgeefdirecteur verantwoordelijk voor het directory portfolio (www.rbibusinessleads.co.uk) waar hij verantwoordelijk was voor de acquisitie van Approved Index en de relaunch van Kellysearch.co.uk.

Over Renée van der Laan
Renée van der Laan wordt per 1 september de nieuwe Directeur Human Resources bij Reed Business Nederland. Zij wordt verantwoordelijk voor het totale Human Resources beleid.

Eerdere HR functies bekleedde Renée o.a. bij Sea-Land Service, Cytec en recentelijk bij Warnaco. Daar heeft zij o.a. als HR Directeur Europa de HR afdeling voor Europa opgezet en inhoud gegeven, alsmede een management development programma ontwikkeld en geïmplementeerd.

Verder heeft zij een aantal grote verander trajecten op het gebied van arbeidsvoorwaarden, centralisatie van werkzaamheden en verandering van cultuur en leiderschapsstijl bewerkstelligt.

Marianne van Leeuwen, CEO Reed Business Nederland: "Data Solutions en Lead Generation zijn twee van onze belangrijkste groei businesses binnen Reed Business Nederland. Ik verwacht dat Jeroen Kuerble daar met zijn internationale ervaring een substantiële bijdrage aan kan leveren. Renée van de Laan kan met haar brede ervaring onze HR strategie de komende jaren verder uitbouwen en helemaal aan laten sluiten op ons moderne en toonaangevende mediabedrijf.

Noot voor de redactie (

Ingezonden persbericht