Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen


Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC), VVV Nederland, Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en RECRON starten op 25 juni wederom een gezamenlijke marketingcampagne `de familie Lekkerweg 2010'. De campagne heeft tot doel het binnenlands toerisme te bevorderen en laat zien dat Nederland een aantrekkelijke bestemming is met een uitstekend en gevarieerd aanbod.

Binnenland is belangrijk

In 2009 werden zo'n 18 miljoen vakanties in eigen land doorgebracht. Daarmee staat Nederland nog steeds met stip op nummer één als de belangrijkste vakantiebestemming voor de Nederlanders. Daarnaast is de binnenlandse markt ook voor veel ondernemers en regio's de belangrijkste markt. Door middel van dit initiatief willen de partijen er gezamenlijk voor zorgen dat de aandacht en interesse in binnenlandse vakanties en dagjes uit blijft groeien.

Samenwerking in toeristische sector

Vakantie en vrije tijd is en blijft belangrijk voor de Nederlanders en zij vragen om een veelheid aan activiteiten en verblijfsmogelijkheden, op verschillende plaatsen. De deelnemende partijen hebben de krachten gebundeld, om zo samen de Nederlandse consument nog beter en completer te bereiken. De promotieorganisaties NBTC en VVV Nederland vullen elkaar aan op het gebied van de vraag naar en informatievoorziening over binnenlandse vakanties en dagjes uit. De brancheorganisaties RECRON en KHN representeren een groot deel van het toeristisch-recreatief aanbod en verzorgen de inbreng en verbinding met hun achterban.

Nederland gratis verkennen

Het weekblad Margriet is als mediapartner verbonden aan de campagne. De campagne start met een oproep in het blad waarin wordt gevraagd wie Nederland -gratis- wil verkennen en met wie. Uit alle aanvragen worden drie lezeressen geselecteerd die elk diverse leuke activiteiten in verschillende provincies gaan ondernemen. Eén koppel gaat naar de Achterhoek, één familie naar Flevoland en één gezelschap vermaakt zich op het platteland. Daarvan wordt verslag gedaan in het blad en in een reisverslag op de website www.defamilielekkerweg.nl. Degene die daarna de meeste stemmen krijgt van de lezers van de Margriet, wint de titel `familie Lekkerweg 2010'.