Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen
Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC), VVV Nederland,
Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en RECRON starten op 25 juni wederom
een gezamenlijke marketingcampagne `de familie Lekkerweg 2010'. De
campagne heeft tot doel het binnenlands toerisme te bevorderen en laat
zien dat Nederland een aantrekkelijke bestemming is met een uitstekend
en gevarieerd aanbod.
Binnenland is belangrijk
In 2009 werden zo'n 18 miljoen vakanties in eigen land doorgebracht.
Daarmee staat Nederland nog steeds met stip op nummer één als de
belangrijkste vakantiebestemming voor de Nederlanders. Daarnaast is de
binnenlandse markt ook voor veel ondernemers en regio's de
belangrijkste markt. Door middel van dit initiatief willen de partijen
er gezamenlijk voor zorgen dat de aandacht en interesse in binnenlandse
vakanties en dagjes uit blijft groeien.
Samenwerking in toeristische sector
Vakantie en vrije tijd is en blijft belangrijk voor de Nederlanders en
zij vragen om een veelheid aan activiteiten en verblijfsmogelijkheden,
op verschillende plaatsen. De deelnemende partijen hebben de krachten
gebundeld, om zo samen de Nederlandse consument nog beter en completer
te bereiken. De promotieorganisaties NBTC en VVV Nederland vullen
elkaar aan op het gebied van de vraag naar en informatievoorziening
over binnenlandse vakanties en dagjes uit. De brancheorganisaties
RECRON en KHN representeren een groot deel van het
toeristisch-recreatief aanbod en verzorgen de inbreng en verbinding met
hun achterban.
Nederland gratis verkennen
Het weekblad Margriet is als mediapartner verbonden aan de campagne. De
campagne start met een oproep in het blad waarin wordt gevraagd wie
Nederland -gratis- wil verkennen en met wie. Uit alle aanvragen worden
drie lezeressen geselecteerd die elk diverse leuke activiteiten in
verschillende provincies gaan ondernemen. Eén koppel gaat naar de
Achterhoek, één familie naar Flevoland en één gezelschap vermaakt zich
op het platteland. Daarvan wordt verslag gedaan in het blad en in een
reisverslag op de website www.defamilielekkerweg.nl. Degene die daarna
de meeste stemmen krijgt van de lezers van de Margriet, wint de titel
`familie Lekkerweg 2010'.