Ingezonden persbericht


Wooncompagnie houdt enquête onder huurders
'Mening klant centraal'

Wooncompagnie heeft een reputatie hoog te houden als het gaat om het actief betrekken van haar huurders bij woningbeheer en veranderingen in hun woonomgeving. Kwaliteitsonderzoek door het KWH moet inzicht geven in de waardering door huurders en eventuele verbeterpunten aan het licht brengen.

Op eigen initiatief laat Wooncompagnie het onderzoek uitvoeren door KWH, het kwaliteitscentrum voor woningcorporaties. Rina van Rooij, vestigingsmanager Purmerend: 'Het KWH-Participatielabel is Nederlands meest wezenlijke instrument om de kwaliteit van bewonersparticipatie te meten.'

Het onderzoek

Het onderzoek start 24 juni en duurt vijf maanden. Alle leden van de bewonersorganisaties krijgen een vragenlijst per e-mail of post en er vindt een telefonische enquête plaats onder bewoners. Van Rooij: 'Hen wordt niet alleen gevraagd naar hun mening over de kwaliteit van de bewonersparticipatie, maar vooral ook over de totstandkoming ervan. Daarnaast vinden er gesprekken plaats met de bewonersorganisaties, woonconsulenten en met het management.'

De resultaten
Eind november worden de resultaten verwacht. Wooncompagnie informeert de gehele eigen organisatie over de uitkomsten en gaat na wat ervan geleerd kan worden. Bij het vervolgtraject worden de bewonersorganisaties opnieuw betrokken.

Meer informatie over het KWH-Participatielabel staat op www.kwh.nl.