Philips
Philips maakt Full HD 3D in Blu-ray kwaliteit mogelijk
24 juni, 2010
Eindhoven - Philips maakt het mogelijk om thuis helemaal op te gaan in
3D-films met een ultieme filmbeleving. Om voortaan van 3D te genieten
op de nieuwste Philips blu-rayspelers BDP7500B2 en BDP7500S2 is nu een
gratis software-update te downloaden op http://www.blu-ray.philips.com.
Deze vernieuwing valt samen met de lancering van een hele reeks van
Full HD 3D Ready-televisies deze zomer, inclusief 's werelds eerste
3D-televisie met 21:9 bioscoopverhouding, die reeds in februari werd
aangekondigd.
All-in blu-ray speler: 3D-compatibel, NetTV, CinemaPerfect HD, DivX
Plus(TM) HD, streaming via DLNA en 7.1-uitgangen
Met de nieuwe Philips blu-rayspeler uit de 7000-serie kan iedereen met
elke 3D-compatibele televisie thuis genieten van de nieuwe opmerkelijke
filmbeleving in Full HD 3D. Naast blu-raydiscs in 3D speelt deze speler
uiteraard ook standaard blu-raydiscs, dvd's en cd's af.
Met deze nieuwe speler heb je ook toegang tot Philips NetTV en zijn
brede waaier van internetdiensten, waaronder YouTube, Picasa en tal van
lokale terugkijkdiensten, rechtstreeks op je tv-scherm, welke televisie
je ook hebt.
Dankzij de nieuwe CinemaPerfect HD-motor biedt de nieuwe Philips
blu-rayspeler uit de 7000-serie een optimale kwaliteit met dvd's, bd's
en internetcontent.
Philips biedt ook als eerste merk ter wereld de weergave in het formaat
DivX Plus HD aan op zijn blu-rayspelers, en zorgt zo voor een nieuwe
referentie in de sector. Het bewijst eens te meer dat we steeds een zo
breed mogelijke waaier van weergaveformaten willen bieden.
En alsof dat nog niet indrukwekkend genoeg was, is de speler ook WiFi-n
Ready. Gekoppeld aan de DLNA-streamingmogelijkheid kun je voortaan
super gemakkelijk audio, video en foto's vanaf je computer delen en
ervan genieten op de televisie in de huiskamer.
Tot slot biedt de nieuwe speler ook speciale uitgangen voor alle
7.1-audiokanalen zodat je elke AV-ontvanger kunt gebruiken. Daarnaast
heeft de speler ook een ingebouwd BD-Live-geheugen van 1 Gb, wat
toegang biedt tot alle BD-Live-functies van je favoriete films zonder
ooit nog een USB-stick te moeten aansluiten.
De consument en de 3D-televisie
Net zoals het geval was met de evolutie van de HD-content en de
HD-compatibele televisies, verwacht Philips dat ook de belangstelling
voor de 3D-ervaring thuis parallel met de beschikbaarheid van de
content zal toenemen. En net zoals de consumenten op verschillende
manieren kunnen genieten van 2D-content, zal dat het geval zijn voor
3D. Er zijn nu al tekenen dat een zekere vraag van de consument
bestaat. Dit blijkt uit de populariteit van de films die in de bioscoop
in 3D uitkomen en de eerste programma's die de zenders bieden. Deze
vraag zal de komende jaren geleidelijk aan stijgen en de Philips
televisies en -blu-rayspelers zijn klaar om thuis de ultieme
kijkbeleving te bieden aan kijkers die nu al, in deze vroege
ontwikkelingsfase, willen genieten van 3D. Door naast zijn reeks van
Full HD 3D Ready-televisies ook een 3D-upgradepack te bieden, geeft
Philips deze consumenten de kans om thuis van 3D-films en programma's
te genieten, zonder al te veel te moeten uitgeven voor een
3D-televisie.
* 3D Ready: een gratis software-update om de speler zodanig te upgraden
dat hij Blu-Ray 3D ondersteunt. Gratis beschikbaar vanaf juni 2010.
Updaten gaat makkelijk, thuis via het internet of met behulp van een
USB-stick.
** WiFi-n Ready: hiervoor is de Philips Wi-Fi USB-adapter WUB1110 nodig
(wordt afzonderlijk verkocht)
---
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Saskia Maas
PR manager, Philips Consumer Lifestyle
Email: saskia.maas@philips.com
Tel : 040-2785030
---
Over Koninklijke Philips Electronics
Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een
onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg
en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven
van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende
onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting
integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte
oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en
behoeften van de klant en zijn merkbelofte van "sense and simplicity".
Philips heeft wereldwijd circa 116.000 werknemers in dienst, verspreid
over meer dan 60 landen. Met een omzet van EUR 23 miljard in 2009 is de
onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en
thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe
verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk
welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van
Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en
mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op
www.philips.nl/nieuwscentrum.