Ingezonden persbericht


SocialMedia8 & Trefpunt
Amsterdam, 23 juni 2010

Bavaria babes wereldwijd besproken

Zelfs de Vuvuzela is overstemd

AMSTERDAM - Wekelijks onderzoeken Trefpunt en SocialMedia8 met de Fan Buzz Radar welke merken tijdens dit WK het meest aanwezig zijn in het social media landschap van Nederland. De afgelopen week was er één onderwerp dat er significant uitsprong: de FIFA strafzaak rondom de Bavaria jurkjes. In week 24 waren de meest opvallende bevindingen:

* Bijna 48% van de buzz is Bavaria en DutchDress gerelateerd
* Behalve in Nederland is het onderwerp -en met name de reactie van de FIFA-wereldwijd een hot topic in het social media landschap.
* Albert Heijn en Heineken zakken behoorlijk weg (en worden negatiever beoordeeld)

De social media top 3 van week 24 in de WK Fan Buzz Radar:
* Bavaria (buzz aandeel 47,68%)

* Heineken (buzz aandeel 5,73%)

* Albert Heijn (buzz aandeel 3,24%)

Conclusie
Het zal niemand verbazen. De actie van Bavaria en vooral de reactie van de FIFA zorgden voor een stortvloed aan buzz. De verwachting is echter dat na de schikking tussen de brouwer en FIFA deze week, er snel minder buzz zal komen. We zijn benieuwd welk topic in dit 'gat' zal springen. Volgende week zullen we het weten! Het volledige onderzoek van deze week is te vinden op http://www.slideshare.net/socialmedia8/fan-buzzradar-20100622.

Over Trefpunt
Trefpunt Sports & Entertainment is het bekendste sponsoring- en activatiebureau in de sport- en entertainmentwereld. Trefpunt creëert brand experiences door middel van sponsorships, events, hospitality en PR. Zie ook www.trefpunt.nl

Over SocialMedia8
SocialMedia8 is een trendsettend internationaal social media marketing bureau met kantoren in Amsterdam, Londen, Milaan en Madrid. SocialMedia8 is onderdeel van het Amsterdamse Grupo LaComunidad en WPP's GroupM (NASDAQ: WPPGY). Zie ook, www.socialmedia8.com

Noot voor redacties

Noot voor redactie,

Ingezonden persbericht