Haarlem, 23 juni 2010
PERSBERICHT
Helft automobilisten betaalt teveel voor autoverzekering Verzekerden kunnen jaarlijks gezamenlijk 717 miljoen euro besparen
Ruim 3,5 miljoen Nederlanders hebben hun auto momenteel langer dan vijf jaar bij dezelfde maatschappij verzekerd. Hierdoor betalen zij onnodig veel voor hun
Totale besparing op autoverzekering
Dure autoverzekeraars rekenen voor een polis met
Nieuwe labels van autoverzekeraars
Met de nieuwe labels bieden de grote traditionele verzekeraars prijsbewuste consumenten de mogelijkheid om te switchen naar een goedkoper alternatief. Zo introduceerde Delta Lloyd de Nationale Autoverzekering, kwam Allianz met Allsecur, Achmea met InShared en zette ASR de merken ASR en Ditzo in de markt. Dat goedkoop geen duurkoop blijkt, toont recent
Lager opgeleiden profiteren minder
Interessant detail is dat lager opgeleiden veel langer bij dezelfde verzekeraar blijven dan hoger opgeleiden. Van de lager opgeleiden heeft 52,5 procent al meer dan 10 jaar dezelfde autoverzekering tegenover 29,4 procent van de hoger opgeleiden. Hordijk: "Hoger opgeleiden zijn eerder geneigd zelf op zoek te gaan naar een beter aanbod. Het onderzoek toont ook aan dat zij beduidend meer vergelijken via vergelijkingssites voor verzekeringen. Zij komen dan vanzelf uit bij de voordelige nieuwe labels. Naar verhouding zijn lager opgeleiden vaker verzekerd via een tussenpersoon en maken minder gebruik van vergelijkingssites. Zij hebben zodoende de afgelopen jaren minder van de prijsdaling geprofiteerd."
----------