Nieuwe leveranciersdienst voor automatisering debiteurenadministratie 23/06/2010 13:14

PR Newswire

AMSTERDAM, June 23, 2010 /PRNewswire/ --

- Met Basware ConnectivityforSuppliersoverstappenop 100% e-invoicing

Basware voegt een leveranciersfunctionaliteit toe aan zijn Basware Connectivity-service. Met Basware ConnectivityforSuppliers kan de debiteurenadministratie alle verkoopfacturen digitaal naar zijn klanten sturen, onafhankelijk van het factuurformaat aan de klantzijde. Met Basware kan de debiteurenadministratie vanaf dag één volledig op e-invoicing overstappen. E-invoicing verbetert de factuurnauwkeurigheid, en bevestigt dat facturen daadwerkelijk zijn verzonden en door derden zijn ontvangen. Dit resulteert in een verbeterde zichtbaarheid van het gehele proces, verbetert de cashflowvoorspellingen én de klanttevredenheid nu klanten hun facturen digitaal kunnen ontvangen.

Basware ConnectivityforSuppliers garandeert het op tijd afleveren van verkoopfacturen via de Business Transactions-dienst van Basware. De debiteurenadministratie kan alle verkoopfacturen via een enkele dienst naar alle klanten versturen, waardoor er qua frankering alleen al veel geld wordt bespaard. Basware stuurt de rekening via het op de klant afgestemde afleverkanaal. En om het afleveren in het correcte formaat aan alle klanten te garanderen, levert Basware daarnaast een uitbestede printservice én de mogelijkheid om facturen per email binnen te laten komen voor klanten die nog geen facturen via een factuurverwerkingssysteem kunnen ontvangen. Als de facturen eenmaal zijn afgeleverd, worden deze gearchiveerd om zo de integriteit te garanderen. Dit om aan de toekomstige, juridische vereisten voor het opslaan van digitale facturen te voldoen.

Volgens het onafhankelijke onderzoeksbureau Billenits kunnen organisaties 57% per factuur besparen door gebruik te maken van een e-invoicingoplossing. Toshiba TEC Germany, onlangs overgestapt op Basware ConnectivityforSuppliers, heeft uitgerekend dat een digitale factuur het bedrijf nu slechts 40 eurocent kost in tegenstelling tot EUR1,61 in de 'oude' situatie. Volgens de recente berekeningen kent Toshiba 75% minder factuurkosten. KlausDieterLeifgen, IT Manager bij Toshiba TEC GermanyImaging Systems GmbH, licht toe: "Digitale betalingen en aankopen biedenzakelijke voordelen. Hoe meer je met je klanten in contact staat, hoe groter de kans is dat ze klant blijven."

"Debiteurenadministraties krijgen de laatste tijd meer vraag naar het aanleveren van digitale facturen. We zien dat dit ook een belangrijke afweging is tijdens selectieprocessen van verkopende partijen om zo de samenwerking binnen de supplychain te optimaliseren", zegt EsaTihiliä, Senior Vice President Basware. "Met deze nieuwe service stelt Basware Connectivity de debiteurenadministratie in staat in één klap over te stappen op e-invoicing zonder tegelijkertijd papieren processen voor klanten bij te houden die nog in het ontwikkelingsproces van hun e-invoicingstrategie zitten. Hiermee kunnen leveranciers de concurrentie voorblijven en facturen voor bestaande klanten blijven verzorgen."

Over Basware

Met meer dan 1.500 klanten en een miljoen gebruikers en aanwezig in meer dan 50 landen is Basware een toonaangevende leider op het gebied van purchase to pay oplossingen.

Met Basware's oplossingen besparen organisaties op inkoopkosten van goederen en diensten, waarbij ze een duidelijk beeld krijgen van en controle krijgen over het gehele uitgavenproces. Dit gebeurt door de automatisering van handmatige processen, sourcing, contract management, inkoopprocessen, samenwerkingen met leveranciers en factuurstromen.

Basware levert hiermee een toegevoegde waarde in de vorm van kostenbesparingen, controle, compliance en een hoge Return On Investment (ROI). De oplossingen worden (op locatie of als dienst) gedistribueerd en geïmplementeerd in Europa, de Verenigde Staten en Azië via Basware's uitgebreide netwerk van aangesloten kantoren en zakelijke partners. Voor meer informatie: http://www.basware.com/nl
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Havana Orange, Jacob-Jan Esmeijer, E jer@havanaorange.nl, T +31(010)44-016-44






-