Audax
Persbericht
AKO lanceert 22 juni de vernieuwde website www.AKO.nl. Via AKO.nl kunnen consumenten eenvoudig Nederlands- en Engelstalige boeken bestellen. Op dit moment heeft AKO een online assortiment van meer dan 100.000 boeken, waaronder meer dan 2.000 eBooks.
De verkoop van boeken via internet is nog altijd sterk groeiend en voor een groot deel additioneel op de verkoop via de winkels. Voor AKO is internet binnen haar Multi-channel strategie de 4e peiler naast de fysieke luchthavens-, stations- en stadswinkels. AKO mikt op een doelstelling dat binnen drie jaar 10% van haar boekenverkoop via internet zal plaatsvinden. Met de keuze voor een volledig nieuwe webshop wil AKO versneld invulling geven aan deze ambitie.
AKO heeft voor de ontwikkeling van het nieuwe platform het Zwolse internetbureau Netivity ingeschakeld waarmee een eind is gekomen aan de samenwerking met het Rotterdamse ISM. 'De nieuwe website is helemaal opgeschaald naar de eisen van deze tijd op het gebied van gebruiksgemak, overzichtelijkheid en zoekmachinevriendelijkheid', aldus Dennis Mikkelsen, Manager Audax Digital. Met een vernieuwd contentproces is er ruimte voor de meest actuele en interessante boeken op de homepage. Zo onderscheidt AKO zich op het gebied van actualiteit ten opzichte van andere online boekwinkels.
Alle voordelen die de oude webshop had, blijven vanzelfsprekend gelden. Zo rekent AKO al jaren geen verzendkosten voor bestellingen van meer dan tien euro en worden de meeste boeken binnen 24 uur verzonden, afhalen in één van de ruim 100 winkels kan uiteraard ook. AKO heeft het Thuiswinkelwaarborg en is voor de consument, mede door de aanwezigheid in het straatbeeld, een vertrouwd en gewaardeerd merk.
Onlangs maakte het moederconcern Audax bekend dat alle internetactiviteiten van de AKO winkelketen en de uitgeverij Audax Publishing met ingang van 1 juli worden samengebracht in een nieuwe divisie Audax Digital.
---
Audax