Ingezonden persbericht
Persbericht
CBS Outdoor beëindigt overeenkomst met Connexxion
Amsterdam 22 juni 2010 - Sinds de overname van Promove in 2002 heeft CBS Outdoor de exclusieve reclamerechten van de Connexxion vloot. Echter door het verlies van enkele specifieke gebieden in de Connexxion concessies voldeed het contract niet meer aan de kwalitatieve strategie van CBS Outdoor. "Dit is een weloverwogen besluit en uitsluitend onze eigen keuze", aldus Frank Hardenberg, Managing Director van CBS Outdoor.
Wij focussen ons sterk op de grote steden concessies, zoals onze exclusieve concessie-overeenkomsten op de bussen en trams in steden zoals Rotterdam, Den Haag en Utrecht. CBS Outdoor heeft de uitdrukkelijke wens sterk te groeien in het premium segment binnen alle beschikbare Out-Of-Home mogelijkheden.
Aanvullend hierop heeft CBS Outdoor een strategische alliantie gesloten met Triple Media, die vanaf heden de Connexxion concessie behartigt, om zodoende haar crossmediale pakket "On the Move" te kunnen blijven continueren.
Het crossmediale "On the Move" pakket kenmerkt zich met afstand als het grootste nationale netwerk met dekking in vrijwel alle grote steden, gebaseerd op 1 posterformaat (abriformaat) op vele straatabri's, NS Stations en op de achterzijden van de bussen. Ook de succesvolle bus/trampropositie "De 3 grote steden" wordt door CBS Outdoor gecontinueerd.
CBS Outdoor is wereldwijd marktleider in dit segment, met o.a. concessies in London, Napels, Belfast, New York, Miami, Buenos Aires and Beijing.
Over CBS Outdoor
CBS Outdoor exploiteert buitenreclame en stadsmeubilair, zoals abri's en billboards, stationsreclame, bus- en tramreclame. CBS Outdoor maakt deel uit van CBS Corporation.