Audax
Nieuwe webwinkel voor AKO.nl
Dinsdag 22 Juni, 2010
AKO lanceert 22 juni de vernieuwde website www.AKO.nl. Via AKO.nl
kunnen consumenten Nederlands- en Engelstalige boeken bestellen.
Op dit moment heeft AKO een online assortiment van meer dan 100.000
bezoekers, waaronder meer dan 2.000 eBooks.
De verkoop van boeken via internet is nog altijd sterk groeiend en voor
een groot deel additioneel op de verkoop via de winkels. Voor AKO is
internet binnen haar Multi-channel strategie de 4e peiler naast de
fysieke luchthavens-, stations- en stadswinkels. AKO mikt op een
doelstelling dat binnen drie jaar 10% van haar boekenverkoop via
internet zal plaatsvinden. Met de keuze voor een volledig nieuwe
webshop wil AKO versneld invulling geven aan deze ambitie.
AKO heeft voor de ontwikkeling van het nieuwe platform het Zwolse
internetbureau Netivity ingeschakeld waarmee een eind is gekomen aan de
samenwerking met het Rotterdamse ISM. âDe nieuwe website is helemaal
opgeschaald naar de eisen van deze tijd op het gebied van
gebruiksgemak, overzichtelijkheid en zoekmachinevriendelijkheidâ, aldus
Dennis Mikkelsen, Manager Audax Digital. Met een vernieuwd
contentproces is er ruimte voor de meest actuele en interessante boeken
op de homepage. Zo onderscheidt AKO zich op het gebied van actualiteit
ten opzichte van andere online boekwinkels.
Alle voordelen die de oude webshop had, blijven vanzelfsprekend gelden.
Zo rekent AKO al jaren geen verzendkosten voor bestellingen van meer
dan tien euro en worden de meeste boeken binnen 24 uur verzonden,
afhalen in één van de ruim 100 winkels kan uiteraard ook. AKO heeft
het Thuiswinkelwaarborg en is voor de consument, mede door de
aanwezigheid in het straatbeeld, een vertrouwd en gewaardeerd merk.
Onlangs maakte het moederconcern Audax bekend dat alle
internetactiviteiten van de AKO winkelketen en de uitgeverij Audax
Publishing met ingang van 1 juli worden samengebracht in een nieuwe
divisie Audax Digital.