Ingezonden persbericht


Persbericht

Haïtiaanse adoptiekinderen samen op Friese meren

Sneek, 21 juni 2010 ­ De kinderen die na de verwoestende aardbeving van begin dit jaar door Nederlandse gezinnen werden geadopteerd, beleefden onlangs een heerlijke dag op de Friese meren. De dag die voor de kinderen in het teken stond van 'genieten en samen zijn' en voor hun adoptieouders in het uitwisselen van ervaringen, is een initiatief van en wordt georganiseerd door Hamilton Bright Events & Incentives, onderdeel van de Hamilton Bright Group.

De kinderen, hun adoptieouders en de medewerkers van Hamilton Bright & Incentives voeren op Lemsteraken, een traditioneel Nederlands zeilschip over de Friese meren. Doel van de dag was vooral de kinderen bij elkaar te brengen en de ouders ervaringen uit te laten wisselen. Dat dit streven gelukt is, was naderhand af te lezen aan de blije gezichten van zowel de kinderen als de ouders.

Annabelle Westendorp is eventmanager van Hamilton Bright Events & Incentives, dat de dag organiseerde. Westendorp kijkt met enorm veel genoegen op de dag terug: 'Wij organiseren in ons dagelijks werk evenementen als outdoorcampagnes, loryaltyprogramma's en "dagjes op de hei" voor het management. Maar zo'n dag als deze is toch wel echt bijzonder. Het is behoorlijk emotioneel als je bedenkt wat deze kinderen al hebben meegemaakt in hun jonge leven. Als je de kinderen ziet genieten en van de ouders hoort hoe blij ze zijn met dit initiatief weet je weer welke dingen echt belangrijk zijn.'

De dag voor Haïtiaanse adoptiekinderen staat niet op zichzelf. Hamilton Bright Group is een retail- en trade marketingorganisatie die in alle opzichten maatschappelijk verantwoord probeert te ondernemen en verschillende goede doelen ondersteunt. Het bedrijf uit Friesland steunt hoofdzakelijk projecten in Nederland die op kinderen zijn gericht. Zo is het bedrijf al jaren sponsor van Stichting te Opkikker, dat Opkikkerdagen organiseert voor gezinnen met een langdurig ziek kind.

Claudio Missaglia, directeur van Hamilton Bright, legt uit waarom zijn bedrijf geen goede doelen ondersteunt door 'alleen' geld te doneren: 'Het uitgangspunt is altijd dat we onze bewustzijnsideeën ook echt naleven en dat medewerkers actief hun steentje bijdragen. Op die manier ontstaat oprechte betrokkenheid. Voor Stichting de Opkikker leveren alle medewerkers een vrije dag in en Hamilton Bright doet daar dan voor iedereen een vrije dag bij. Zo zorgen we ervoor dat alle medewerkers zich twee dagen actief inzetten.

Hamilton Bright overweegt om van de dag voor de Haïtiaanse kinderen een jaarlijkse terugkerend evenement te maken. Missaglia: 'Als je ziet hoezeer de kinderen genoten, dan wil ik een soortgelijk weerzien elk jaar organiseren. Op die manier biedt je de kinderen continuïteit en hebben zij en hun adoptieouders telkens weer iets om naar uit te kijken. Je creëert een netwerk waarin ze zich thuis kunnen voelen en je streeft echt een effect op de langere termijn na.'

Over de Hamilton Bright Group

Hamilton Bright is een retail & trade marketingorganisatie die producenten, winkeliers en distributeurs met innovatieve services helpt hun aanbod optimaal onder de aandacht van de consument te brengen. Hamilton Bright staat voor transparantie, passie en kwaliteit. De Hamilton Bright Group verzorgt diverse services, waaronder field account management, training, category management, merchandising, mystery shopping, sales promotions, rack jobbing, evenementen en warehousing. Hamilton Bright richt zich op de branches Consumer Electronics, Food en Body & Healthcare en werkt voor onder andere Microsoft, KPN, TomTom, Unilever,en Etos. Voor meer informatie bezoekt u www.hamiltonbright.com