Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Ziggo herstructureert externe sales

ODS2 draagt zorg voor nieuw portaal en dealersupport

Enschede, 21 juni 2010 - Er is een nieuwe portaal voor retailers die Ziggo producten willen aanmelden bij Ziggo. Hiermee wil de tv-, internet- en telefonieprovider haar kleinere dealers aan zich blijven binden. In opdracht van Ziggo heeft ODS2, softwareleverancier op het gebied van Field Marketing, Order Management, Direct Sales en Call Centers, de nieuwe portaal ingericht. ODS2 is ook het bedrijf dat alle bijkomende processen voor haar rekening neemt.

Ziggo besloot zijn externe sales opnieuw in te richten, waarbij speciale aandacht wordt geschonken aan de kleinere dealers. Harald Mulder, channelmanager bij Ziggo over de veranderende aanpak: 'Al onze dealers zijn voor ons belangrijk en wij willen hen daarom de aandacht geven die ze verdienen. Om kleinere dealers de aandacht te geven die ze verdienen, hebben we besloten om voor hen een nieuw, apart portaal op te zetten.'

De keuze voor ODS2 als drijvende kracht achter het portaal was volgens Mulder een eenvoudige: 'ODS2 heeft al meer dan 10 jaar ervaring met deze dealers via de retailformule van haar zusterbedrijf Distributie Service Provider baZoeKa. Daarnaast is ODS2 met klanten als KPN en Alice de expert bij uitstek in Nederland als het gaat om winkel- en dealerportalen.

ODS2 heeft niet alleen de portaal ingericht, maar zal ook de achterliggende processen voor haar rekening nemen. Zo wordt ODS2 verantwoordelijk voor onder meer Point of sales (POS), orderverwerking, dealersupport en betalingen. Mulder: 'Ziggo weet zich op deze manier verzekerd van optimale ondersteuning. Ondersteuning die een-op-een wordt doorgezet naar onze dealers zodat zij optimaal profijt uit de nieuwe inrichting van onze sales kunnen halen.'

Over ODS2 b.v.

ODS2 is een internationale softwareleverancier en ontwikkelt complexe (webbased) applicaties zoals (winkel)aanmeldsystemen, rapportagetools & dataregistratiesoftware. ODS2 heeft vier softwareoplossingen in de markt staan, te weten Order Management Software (OMS), Field Management Software (FMS), Direct Sales Software (DSS) en Call Center Sofware (CCS), en heeft vestigingen in Enschede en Toronto ( Canada) en Dubai. ODS2 heeft klanten als Alice, KPN en Microsoft en is actief in onder andere Nederland, Spanje, België, Zuid Afrika, Noord-Amerika en het Midden-Oosten. ODS2 is door Deloitte Fast50 uitgeroepen tot een van de 50 snelst groeiende technologiebedrijven van Nederland en EMEA. Voor meer informatie bezoekt u www.ods2.nl