De keuzes van Ons Buiten
Bij Campingpark en wellness Ons Buiten hebben ze goed begrepen wat
Gastvrij Nederland kan betekenen voor een recreatiebedrijf. Zij kozen
voor uitbundig geel en ingetogen aqua en gingen met behulp van NHTV en
Studio Linkid via een innovatievoucher aan de slag met innovaties.
Gabriël Coppoolse, de eigenaar van Ons Buiten, dacht goed na over de
kernwaarden van zijn bedrijf, geholpen door NHTV en Studio Linkid. Waar
sta ik voor, wat past bij mijn bedrijf en de omgeving? Waar ligt de
uniciteit van mijn bedrijf? De appelboomgaard, het kernstuk van het
bedrijf, is de plek waar het allemaal begon. Dus koos men voor
kernwaarden als fruit, genieten, puur, helder, rust, relaxen.
Coppoolse: âAls je dat eenmaal helder hebt, komt de rest vanzelf.â
De ontwikkelingen volgden in rap tempo: er werden buitenchalets
gerealiseerd: hotelchalets met een boomgaardkarakter, een Puur Zeeuws
genieten winkel met alleen pure Zeeuwse producten in stoere schappen
met Zeeuwse opschriften als Vó Tuus en Zêêuwse Zûûvel.
Ook NHTV studenten van de afstudeerrichting Manager
recreatie-onderneming (MRO) hebben er in de periode van februari tot
mei een project gedraaid rond het verder in de markt zetten van de
wellness en het daarbij ontzorgen van de ouders. Zo onderzochten zij de
mogelijkheden voor kinderopvang en ontwikkelden in- en
oudoorspeelvoorzieningen, zodat de ouders zonder zorgen van de wellness
kunnen genieten.
Kortom: dankzij Gastvrij Nederland, docenten en studenten NHTV en
studio Linkid staan er de komende jaren nog vele innovaties op touw.
Als dat geen Puur Zeeuws Genieten is.
Vereniging van Recreatieondernemers Nederland