Liander

Winnaar Green Dream District bekend

18 juni 2010

Arnhem - Na een spannende strijd van 12 weken is zondag 13 juni de winnaar van tv-programma Green Dream District gekozen.

Jongeren gingen in dit programma van National Geographic de concurrentie met elkaar aan voor het beste en meest duurzame innovatieve idee. Liander was hier als sponsor nauw bij betrokken. Liandon-medewerker en innovator Maarten van Riet zat in de jury.

De eerste prijs
Eddie van Achterberg won de eerst prijs. Eddie heeft de KAR uitgevonden. KAR staat voor Kostenbesparende Autodak Reclame. Autodak reclame, op een lesauto of een taxi, wordt vaak op de korte kant van het dak geplaatst. Hierdoor ontstaat luchtweerstand. Luchtweerstand is de weerstand die een voorwerp ondervindt als het zich voortbeweegt. Het reclamebord KAR wordt geplaatst op de lange kant van de auto waardoor veel minder weerstand ontstaat. Minder weerstand betekent minder brandstofverbruik en dus minder CO2-uitstoot. En dat is duurzaam en goed voor het milieu!

Duurzaamheidsideaal
Ook de andere winnaars passen goed in het duurzaamheidsideaal waar het programma voor staat. Zo ging de tweede prijs naar The Green Drain, een rioolzuiveringsinstallatie voor woonhuizen. De derde prijs was de Autosimulator waarbij de eerste autorijlessen in een simulator gegeven worden. Dat betekent meer veiligheid en minder auto's op de weg. En dat is duurzaam!

Bedankt!
Als sponsor van het programma en innovator in de energiemarkt op het gebied van duurzaamheid juicht Liander nieuwe ideeën toe. We feliciteren de winnaars en bedanken alle andere uitvinders die mee hebben gedaan aan Green Dream District!

Green Dream District gaat door
Joris Putman, de presentator, bedenker én producent van Green Dream District, gaat volgend jaar weer een nieuw seizoen maken in samenwerking met National Geographic. Houd de website dus in de gaten en succes met uitvinden!