Liander
Winnaar Green Dream District bekend
18 juni 2010
Arnhem - Na een spannende strijd van 12 weken is zondag 13 juni de
winnaar van tv-programma Green Dream District gekozen.
Jongeren gingen in dit programma van National Geographic de
concurrentie met elkaar aan voor het beste en meest duurzame
innovatieve idee. Liander was hier als sponsor nauw bij betrokken.
Liandon-medewerker en innovator Maarten van Riet zat in de jury.
De eerste prijs
Eddie van Achterberg won de eerst prijs. Eddie heeft de KAR
uitgevonden. KAR staat voor Kostenbesparende Autodak Reclame. Autodak
reclame, op een lesauto of een taxi, wordt vaak op de korte kant van
het dak geplaatst. Hierdoor ontstaat luchtweerstand. Luchtweerstand is
de weerstand die een voorwerp ondervindt als het zich voortbeweegt. Het
reclamebord KAR wordt geplaatst op de lange kant van de auto waardoor
veel minder weerstand ontstaat. Minder weerstand betekent minder
brandstofverbruik en dus minder CO2-uitstoot. En dat is duurzaam en
goed voor het milieu!
Duurzaamheidsideaal
Ook de andere winnaars passen goed in het duurzaamheidsideaal waar het
programma voor staat. Zo ging de tweede prijs naar The Green Drain, een
rioolzuiveringsinstallatie voor woonhuizen. De derde prijs was de
Autosimulator waarbij de eerste autorijlessen in een simulator gegeven
worden. Dat betekent meer veiligheid en minder auto's op de weg. En dat
is duurzaam!
Bedankt!
Als sponsor van het programma en innovator in de energiemarkt op het
gebied van duurzaamheid juicht Liander nieuwe ideeën toe. We
feliciteren de winnaars en bedanken alle andere uitvinders die mee
hebben gedaan aan Green Dream District!
Green Dream District gaat door
Joris Putman, de presentator, bedenker én producent van Green Dream
District, gaat volgend jaar weer een nieuw seizoen maken in
samenwerking met National Geographic. Houd de website dus in de gaten
en succes met uitvinden!