UPC N.V.
UPC introduceert samen met publieke omroepen dagelijks kijktips
Amsterdam, 15 juni 2010 - UPC biedt vanaf vandaag haar klanten met een
abonnement op digitale televisie dagelijks kijktips aan. Dit is een
voor Nederland geheel nieuwe dienst. Via de Mediabox kunnen klanten
aanbevelingen opvragen die worden opgesteld door BNN, VARA, VPRO en
Mediacourant. De dagelijkse kijktips hebben betrekking op het gehele
digitale zenderaanbod van UPC. De tips worden continue aangevuld en
up-to-date gehouden. UPC wil met deze nieuwe dienst een gidsfunctie
bieden en het kijkplezier bij haar klanten nog verder vergroten.
UPC levert met Kids TV Gids op kanaal 500 al een gidsfunctie voor de
allerkleinsten. Kids TV Gids biedt een overzicht aan kinderprogramma's
die op dat moment worden uitgezonden. Kinderen kunnen vervolgens met
een druk op de knop naar hun favoriete programma kijken. Eerder dit
jaar introduceerde UPC Kanaal 12: een speciale zender waarop het Video
on Demand aanbod wordt besproken.
Ivo Lochtman, VP Content bij UPC: "Wij bieden onze digitale
televisieklanten een groot aantal zenders en programma's. Met deze voor
Nederland nieuwe service wordt het voor klanten gemakkelijker om
aansprekende programma's te vinden. Ook hopen we dat klanten vaker
verrast worden doordat klanten aanbevelingen zien van programma's die
ze niet noodzakelijkerwijs al kennen, maar wel aanspreken."
De kijktips zijn eenvoudig op te vragen. Zo is in het hoofdmenu van de
Elektronische Programmagids een categorie `TV Tips' te vinden. Met één
druk op de knop van de UPC Afstandsbediening verschijnen vervolgens de
tips in beeld. Klanten kunnen een keuze maken uit het overzicht van
alle tips voor die dag.
De tips kunnen worden aangevinkt, zodat de klant een herinnering krijgt
als het programma begint. Klanten met een Mediabox met
opnamemogelijkheid kunnen met één druk op de knop van hun UPC-
afstandsbediening het programma opnemen. BNN en VARA geven ook
dagelijks medianieuws.
Lochtman vervolgt: "VPRO zal in eerste instantie alleen filmtips met
bijbehorend filmnieuws geven. BNN en VARA geven tips over programma's
die bij hun doelgroep passen, terwijl Mediacourant algemene tips en
kijktips voor kinderen aanbiedt. De partners zijn redactioneel vrij en
geven tips over het gehele digitale aanbod bij UPC, of het nu in ons
Starter, Royaal, On Demand of Premium pakket zit. We zijn ook in
gesprek met andere partijen om dagelijkse aanbevelingen te gaan
leveren. Zo kunnen we een nog breder scala aan doelgroepen te
bedienen." De tips van Mediacourant zijn ook terug te vinden op de
website van UPC via www.upc.nl/upclive/tv_en_film/. BNN, VARA en VPRO
bieden UPC in eerste instantie TV Tips voor een half jaar om de dienst
te testen. Daarna wordt besloten of zij hiermee verder gaan.
Over UPC Nederland
UPC Nederland is in Nederland toonaangevend op het gebied van
televisie, breedbandinternet en digitale telefoniediensten. UPC biedt
in Nederland twee miljoen klanten toegang tot de wereld van televisie.
Hiervan hebben 792.000 klanten voor digitale televisie gekozen. UPC
heeft in Nederland 772.000 breedbandinternet klanten en bedient 654.000
digitale telefonieklanten (cijfers per 31 maart 2010). Het bedrijf
wordt gedreven door de visie dat iedereen, onafhankelijk van aanwezige
kennis of vaardigheden, toegang heeft tot de verrassende, maar complexe
digitale wereld. UPC Nederland is een dochteronderneming van de
internationale kabel- en mediagroep Liberty Global.
Noot aan de redactie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
UPC Nederland
Ronald Sutmuller
Media Relations Manager
T: 020 775 55 97
M: 06 28 90 48 02
E: rsutmuller@upc.nl
W: www.upc.nl