Ingezonden persbericht





- PERSBERICHT -

Roos grootste turn-off tijdens eerste date

Amsterdam, 17 juni 2010 - Bijna de helft van de Nederlandse vrouwen vindt roos (49%) de grootste haar turn-off tijdens een eerste date, gevolgd door onverzorgd haar (47%) en een slechte coupe (5%). Dat blijkt uit een enquête van Styletoday onder ruim 600 vrouwen.

Roos komt bij meer dan de helft van de Nederlanders voor '. Om roos te verbergen zoeken 94% van de vrouwen en 97% van de mannen naar een oplossing, zoals het vermijden van donkere kleding en het continu afvegen van schilfers op de bureaustoel. Een antiroosshampoo van de supermarkt of drogist is veruit het meest gebruikte antiroosmiddel.

Haarblunder? Vriendinnen sparen elkaar niet
Nederlandse vrouwen zijn niet te beroerd om hun vriendinnen met een haarblunder te confronteren. Opmerkingen over een verkeerd uitgevallen kleur (88%) en een mislukte coupe (72%) worden niet geschuwd. Ook haartaboes als roos (82%) en vet haar (67%) zijn bespreekbaar tussen vriendinnen. Opvallend is dat vrouwen hun haarproblemen het liefst met hun vriendinnen bespreken. 41% van de ondervraagden bespreekt haarissues alleen met haar beste vriendin(nen), tegenover 16% die er alleen met haar geliefde over praat.

Schaamte
Hoe bespreekbaar ook, haartaboes als roos, dunner wordend haar en grijs haar op jonge leeftijd, zorgen wel voor een gevoel van schaamte. Met als gevolg dat de ondervraagden alle moeite doen om te zorgen dat hun omgeving niet kan zien dat ze met een haarprobleem te kampen hebben.

' Onderzoek door Synovate in opdracht van NIVEA

Over Sanoma Digital
Sanoma Digital is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste digitale uitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van 180 websites, waaronder Kieskeurig.nl, Startpagina.nl, NU.nl, Vrouwonline.nl, Viva.nl, Autoweek.nl, SchoolBANK.nl, Autotrader.nl, Jongegezinnen.nl en web-log.nl bereikt Sanoma Digital ca. 80 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland. Sanoma Digital exploiteert tevens TVGids.nl. Het hele Sanoma Digital netwerk heeft per maand meer dan een miljard pageviews.

Sinds 2006 is Sanoma Digital ook actief op mobiel internet. Het mobiele netwerk van Sanoma Digital bestaat inmiddels uit 15 websites of apps, waaronder Startpagina.mobi, Mobiel.NU.nl, m.Autoweek.nl, m.Viva.nl, Mobiel.Kieskeurig.nl en HIER.nl.

Sanoma Digital is onderdeel van Sanoma Uitgevers. Met bijna 80 publiekstijdschriften (met bijbehorende extensies en evenementen) en alle digitale media is Sanoma Uitgevers in bereik het grootste mediabedrijf in Nederland.

Meer informatie over Sanoma Digital: www.sanomadigital.nl

Volg ons op Twitter: Twitter.com/sanomadigitalNL