Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
LOUVRE HOTELS & GOLDEN TULIP HOSPITALITY GROUP:
ALLIANTIE ZET INTERNATIONALE UITBREIDING DOOR
Amersfoort, 16 juni 2010 - De Louvre Hotels en Golden Tulip Hospitality Group hebben de handen in augustus 2009 in ineen geslagen met als belangrijkste doel de internationale ontwikkeling te stimuleren. Om dit te realiseren wordt er in de alliantie nauw samen gewerkt met de nadruk op de toegevoegde waarde die de zeven merken bieden (Campanile, Kyriad, Kyriad Prestige, Première Classe, Tulip Golden Tulip en Royal Tulip). En met succes: nog geen jaar na het tekenen van de overeenkomst is een aanzienlijke internationale expansie waar te nemen. Zo zijn twaalf nieuwe hotels geopend in 2009, tien in 2010 en staan er dit jaar nog eens vijftien in de planning. Hiermee verstevigt de hotelcoalitie haar positie als achtste in de top 10 van grootste hotelketens ter wereld.
Reizende hotelcoalitie
CEO Pierre-Frédéric Roulot en het Management Team van de hotelcoalitie van de Louvre Hotels en Golden Tulip Hospitality Group zijn de afgelopen maanden de wereld rond gereisd. Het doel was onder ander:
· Het sluiten of vernieuwen van partnerovereenkomsten
· Verdere ontwikkelingsmogelijkheden vaststellen (franchise- of managementcontracten)
· Het contact met belangengroepen en de pers
· De promotie van de groep tijdens diverse vakbeurzen.
Het resultaat mag er zijn: 22 hotels zijn tot dusver geopend en nog eens 15 staan in de planning in 2010.
Gedurfde strategie
"Deze reeks aan nieuwe openingen is een prachtig voorbeeld van de gedurfde strategie die we met de alliantie van Louvre en Golden Tulip hebben gekozen. En dat deze werkt. We zijn nu, halverwege het jaar, al zeker van een uitbreiding met twintig hotels in tien regio's in 2010. Dat zijn meer dan 3.000 hotelkamers wereldwijd. Daar houdt het overigens niet op. Ook voor 2011 hebben we onszelf krachtige doelen gesteld. Met de alliantie willen we in 2011 meer dan 1.250 hotels aan kunnen bieden, een totaal van ruim 100.000 kamers. Een mooie uitdaging waar we maar wat graag voor gaan!" aldus Pierre-Frédéric Roulot, CEO van Louvre Hotels & Golden Tulip Hospitality Group.
Over Golden Tulip Hospitality Group
De Golden Tulip Hospitality Group is opgericht in 1962 en heeft hiermee bijna vijftig jaar ervaring als hotel franchiseonderneming. De groep omvat meer dan 180 hotels en een totaal van 27.000 kamers in meer dan 40 landen wereldwijd. De merken Tulip Inn (driesterren), Golden Tulip (viersterren) en Royal Tulip (vijfsterren) bieden een internationale standaard aan service en faciliteiten, met een persoonlijke touch.
Sinds de samenwerking met de Louvre Hotels Group, die de merken Première Classe, Campanile, Kyriad and Kyraid Prestige voert, bestaat de totale portfolio uit 1.072 hotels met een totaal aan 83.000 kamers in alle hotelcategorieën. Zie voor meer informatie www.goldentulip.com.