Ingezonden persbericht



- NIEUWSFLITS -

Winnaar esta Luisterboek Award
P.F. Thomése beste voorlezer van Nederland

Hoofddorp, 16 juni 2010 - Schrijver P.F. Thomése is Nedeerlands beste voorlezer. Hij won gisteren de esta Luisterboek Award voor het voorlezen van zijn eigen boek J. Kessels: The Novel. Juryvoorzitter Hadassah de Boer overhandigde hem de felbegeerde award tijdens een live uitzending van het radioprogramma Kunststof.

'Het pakt niet altijd goed uit wanneer een auteur zijn eigen werk voorleest, maar in dit geval is het een toegevoegde waarde,' aldus de jury. 'Thomése's nonchalante en onderkoelde manier van voorlezen maken de volvette tekst nóg grappiger.' De genomineerden
Het is het tweede jaar dat het tijdschrift esta de prijs voor het beste luisterboek uitreikt. Dit jaar waren genomineerd:

- Carine Crutzen: Zout op mijn huid van Benoîte Groult, uitgeverij Meulenhoff Boekerij
- P.F. Thomése: J. Kessels: The Novel, uitgeverij Contact
- Job Cohen: Lijmen/Het been van Willem Elsschot, uitgeverij Rubinstein
- Lineke Rijxman: Over de liefde van Doeschka Meijsing, uitgeverij Rubinstein
- Frank Groothof: En toen kwam de Kerstman van Thea Dubelaar, uitgeverij Leopold/Ploegsma P.F. Thomése, Carine Crutzen, Hadassah de Boer,
De jury Job Cohen, Lineke Rijxman De jury bestond uit:

- Hadassah de Boer, radio- en tv-presentator

- Arjan Peters, Volkskrant-journalist

- Linda Koopmans, NBD|Biblion

- Sara van Gorp, freelance journalist

- Wim Sluijs, winkelmanager Selexyz Scheltema
De prijs
De prijs bestaat uit een speciaal ontworpen award en een geldbedrag van ¤ 3000. Ook luisteren?
Fragmenten van de genomineerde luisterboeken 2010 zijn te horen op www.esta-online.nl en op Facebook 'weekvanhetluisterboek'.

Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers is met bijna 75 publiekstijdschriften, 9 events, 180 websites, 15 mobiele sites en 13 apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma bereikt met alle media circa 90% van de Nederlandse bevolking van 13 jaar en ouder (bron NOM-STIR).

Sanoma weet wat er leeft. Bij lezers van tijdschriften, bij bezoekers van sites en evenementen. Sanoma weet hoe doelgroepen denken, wat ze doen en laten. En die kennis delen we graag met onze business partners.

In 2009 haalde Sanoma Uitgevers met haar dochters een omzet van 493,2 miljoen euro. Sanoma Uitgevers maakt deel uit van Sanoma Magazines, een divisie van de Sanoma Group, een Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl

Noot voor de redactie (

Ingezonden persbericht