Ingezonden persbericht
PERSBERICHT - Hilversum, 09 juni 2010
DE HOND, HYVES EN BNN LANCEREN SCHADUWKAMER
MET Z'N ALLEN OP HET PLUCHE VAN DE TWEEDE KAMER
Vandaag wordt er gestemd en op 17 juni 2010 nemen de 150 nieuw gekozen Tweede Kamerleden hun plaats in op het Haagse pluche. Een dag daarvoor lanceren Marc en Maurice de Hond samen met BNN en Hyves een gloednieuw interactief politiek initiatief: Schaduwkamer. Op Schaduwkamer.nl kan iedereen zijn of haar stem laten horen bij alle belangrijke beslissingen die genomen worden door de volksvertegenwoordiging van Nederland. Zo wordt voor zowel de politieke partijen als voor hun achterban bij elke stemming inzichtelijk hoe er over een motie of een wetsvoorstel ècht wordt gedacht. Dus geen geklaag meer dat Den Haag gewoon maar z'n gang gaat!.
'Met de Schaduwkamer kan iedereen zijn stem laten horen, en reken maar dat ie zal nagalmen in de Kamer. Voor BNN is Schaduwkamer een innovatieve manier om de kijker, luisteraar en internetter te betrekken bij het politieke proces. Zeker voor jongeren is dat een belangrijke zet. Schaduwkamer en BNN; een scherpe, ijzersterke coalitie!' aldus BNN-voorzitter Patrick Lodiers.
Op 16 juni wordt Schaduwkamer officieel geopend door Maurice en Marc de Hond in Nieuwspoort Den Haag. Aanmelden en stemmen kan straks gemakkelijk online via Schaduwkamer.nl en Hyves, maar ook via mobiele applicaties, ondermeer voor iPhone.
Schaduwkamer is een initiatief van ICOM, het Internet Competence Network. De technische opzet en statistische methoden worden verzorgd en gecontroleerd door Maurice de Hond. Marc de Hond is Schaduwkamer woordvoerder. BNN is mediapartner en krijgt steeds als eerste omroep duiding van de getallen van Schaduwkamer.