Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Droom van Kim Out (21) komt uit
MissREAL: glossy over échte schoonheid

Hoofddorp, 1 juni 2010 ­ MissREAL heett ze en ze verschijnt 16 juni. Een unieke glossy over échte schoonheid. Over echte vrouwen. MissREAL is geïnitieerd door Kim Out (21), een van de winnaars van de jongerenwedstrijd Create Your World. Achmea en Sanoma Uitgevers hebben haar geholpen bij het maken van de glossy.

()
'Schoonheid gaat veel verder dan de perfecte vrouw uit wie alle leven is gephotoshopt,' schrijft Kim in haar editorial. 'Dààrover wilde ik een glossy tijdschrift maken. MissREAL staat voor echtheid. Voor een goed zelfbeeld dat voortkomt uit jezelf en niet uit wat anderen van je verwachten. MissREAL benadrukt de kracht van het individu en viert de diversiteit in onze maatschappij.'

Create Your World
Hoofdredacteur Kim Out was een van de vijf winnaars van Create Your World, een wedstrijd waarin jongeren werden uitgedaagd hun droom waar te maken. Create Your World was onderdeel van het evenement Your World vorig jaar in Rotterdam. De Maasstad was toen Europees Jongerenhoofdstad.

Hulp van mediamakers
Tijdschriftenprofessionals van Sanoma Uitgevers hebben, onder leiding van hoofdredacteur Muriel Oonincx, Kim bijgestaan bij het realiseren van haar droom. Ook Achmea heeft aan de totstandkoming bijgedragen. 'Voor alle duidelijkheid,' schrijft Kim, 'er is niets mis mee om er leuk uit te zien. Ik hou van make-up en nieuwe hakken maken me blij, maar je moet er niet door geleefd worden. Ik weet uit ervaring maar al te goed waar ik het over heb want bij Kim hoort ook een eetstoornis. Ik wil niet aan een schoonheidsideaal, inclusief het 'perfecte leven', voldoen maar het kost me elke dag moeite me daaraan te houden. MissREAL helpt me daarbij.'

Humor en inspiratie
De 124 pagina's dikke lifestyle glossy richt zich op vrouwen van 17 tot 30 jaar en besteedt aandacht aan psyche, mode, kunst en maatschappelijke thema's. Kim: 'MissREAL is positief, soms confronterend en laat de realiteit en diversiteit zien in de maatschappij. Een lifestyle glossy met boeiende reportages, humor en diepgang. De mode is anders en verrassend, echt maar vooral ook mooi. MissREAL biedt nieuwe inzichten en inspiratie. Een styleguide die laat zien dat schoonheid niet in één beeld te vangen is.'

MissREAL ligt vanaf 16 juni voor ¤ 3,95 in de winkel.

Wil je Kim's droom volgen? Ga naar www.missreal.web-log.nl

Over Sanoma Uitgevers

Sanoma Uitgevers is met bijna 75 publiekstijdschriften, 9 events, 180 websites, 15 mobiele sites en 13 apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma bereikt met alle media circa 90% van de Nederlandse bevolking van 13 jaar en ouder (bron NOM-STIR).

Sanoma weet wat er leeft. Bij lezers van tijdschriften, bij bezoekers van sites en evenementen. Sanoma weet hoe doelgroepen denken, wat ze doen en laten. En die kennis delen we graag met onze business partners.

In 2009 haalde Sanoma Uitgevers met haar dochters een omzet van 493,2 miljoen euro. Sanoma Uitgevers maakt deel uit van Sanoma Magazines, een divisie van de Sanoma Group, een Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl

Over Achmea

Achmea is de grootste verzekeringsgroep in de Nederlandse markt. Achmea is het moederbedrijf achter sterke merken zoals Centraal Beheer Achmea, Interpolis, Zilveren Kruis Achmea, Avéro Achmea, Agis en FBTO. Gemeenschappelijke ambitie van al deze groepsonderdelen is het ontzorgen van klanten. Centrale vraagstukken hierbij zijn veiligheid, gezondheid, geld voor later, arbeidsparticipatie, bedrijfscontinuïteit en arbeidsvoorwaarden.

Achmea is de grootste zorgverzekeraar van Nederland (met circa 4,7 miljoen verzekerden), beheerder en uitvoerder voor ruim tachtig pensioenfondsen en staat in de top-drie van arbodienstverleners en inkomensverzekeraars. Achmea is niet-beursgenoteerd en heeft een coöperatieve achtergrond. Dit uit zich onder meer in het feit dat de belangen van klanten, distributiepartners, werknemers en aandeelhouders centraal staan.

Achmea heeft circa 22.000 medewerkers, die gehuisvest zijn over acht kernlocaties en het bestuurscentrum in Zeist. Achmea maakt deel uit van Eureko, dat naast haar thuismarkt Nederland actief is in tien andere Europese landen.

Follow us @
()

Sanoma Uitgevers

Noot voor de redactie (