Record aantal klachten over mobiele telefonie
Datum: 16 juni 2010
In 2009 ontving de Ombudsdienst voor Telecommunicatie 23 964
schriftelijke klachten. Het recordaantal van 2008 (23 829 klachten)
werd dus gebroken.
Voor het eerst is er een verschillende evolutie naargelang de taal. Het
aantal Nederlandstalige klachten is immers met 10 % gestegen, terwijl
het aantal Franstalige klachten met 11 % daalde.
De Ombudsdienst voor Telecommunicatie slaagde er in 2009 in om voor
93,27 % van de behandelde problemen een minnelijke schikking te
bereiken.
Deze klachten handelen nog steeds voor een groot deel over opzegkosten
bij verbreking van contracten en betalende sms-diensten. In dit
jaarverslag waarschuwt de ombudsdienst ook de mobiele gebruikers en
operatoren voor specifieke problemen met mobiel internet en voor de
risico's die minderjarigen lopen.
Raadpleeg het jaarverslag 2009 van de Ombudsdienst voor
Telecommunicatie (pdf, 68 p. - 3,73 MB)
Meer informatie over de Ombudsdienst voor Telecommunicatie
Zie het origineel
Belgische Federale Overheid