Belgische Federale Overheid



Record aantal klachten over mobiele telefonie

Datum: 16 juni 2010

In 2009 ontving de Ombudsdienst voor Telecommunicatie 23 964 schriftelijke klachten. Het recordaantal van 2008 (23 829 klachten) werd dus gebroken.

Voor het eerst is er een verschillende evolutie naargelang de taal. Het aantal Nederlandstalige klachten is immers met 10 % gestegen, terwijl het aantal Franstalige klachten met 11 % daalde.

De Ombudsdienst voor Telecommunicatie slaagde er in 2009 in om voor 93,27 % van de behandelde problemen een minnelijke schikking te bereiken.

Deze klachten handelen nog steeds voor een groot deel over opzegkosten bij verbreking van contracten en betalende sms-diensten. In dit jaarverslag waarschuwt de ombudsdienst ook de mobiele gebruikers en operatoren voor specifieke problemen met mobiel internet en voor de risico's die minderjarigen lopen.

Raadpleeg het jaarverslag 2009 van de Ombudsdienst voor Telecommunicatie (pdf, 68 p. - 3,73 MB)

Meer informatie over de Ombudsdienst voor Telecommunicatie Zie het origineel