update software presenteert nieuwe socialmedia-module "cosmic"
16/06/2010 13:51
Update Software Benelux B.V.
update software presenteert nieuwe socialmedia-module "cosmic" voor haar CRM-oplossingen
CRM-Tool "cosmic" voor marktonderzoek en relatiemanagement in sociaal web
Wenen, 8 juni 2010 +++ update software AG, de in Wenen gevestigde toonaangevende Europese fabrikant van superieure CRM-oplossingen, heeft de bètafase opgestart van haar social media-tool "cosmic". Cosmic (Comprehensive Observation of Social Media integrated with CRM) sluit - als integrale module - naadloos aan op het CRM-systeem update.seven, ook bij gebruik van het SaaS-model update.revolution.
update heeft de cosmic-module primair ontwikkeld voor ondernemingen uit de farmaceutische en financiële sector, die bij uitstek profiteren van de kennis over de branche die via sociale netwerken wordt gecommuniceerd. cosmic doorzoekt twitterberichten en RSS-feeds systematisch volgens vooraf bepaalde begrippen en steekwoorden, en evalueert vervolgens de hits. Via cosmic verkrijgen ondernemingen waardevol inzicht in de manier waarop er binnen het sociale web tegen het bedrijf en zijn producten wordt aangekeken; tevens kunnen ze direct inhaken op relevante discussies. Daarnaast dient cosmic voor marktonderzoek en relatiemanagement met opinieleiders op het sociale web. In het kader van de bètafase kan cosmic meteen worden getest en dat biedt ondernemingen de mogelijkheid om door middel van feedback actief deel te nemen aan de doorontwikkeling.
Cosmic is gebaseerd op drie fasen: luisteren, doorgronden en actie nemen. In de luisterfase doorzoekt cosmic Tweets en RSS-feeds op relevante steekwoorden en verzamelt de informatie in een databank. In de tweede fase - doorgronden - worden de gevonden gegevens systematisch geanalyseerd. Op basis van de intensiteit van de gesprekken leidt cosmic trends in activiteiten af; welk onderwerp wordt besproken, en hoe vaak? Een "gevoelsanalyse" geeft uitsluitsel over de vraag of twitteraars of journalisten zich positief of negatief uitlaten over begrippen, producten of gebeurtenissen die relevant zijn voor de betreffende onderneming. De semantische analyse van de thema's vindt plaats op twee niveaus: onderwerp en initiatiefnemer. Daarbij zijn de thema's die een initiatiefnemer oppakt, net zo belangrijk als de invloed die een initiatiefnemer bijvoorbeeld bij Twitter heeft, afgemeten aan het aantal volgers.
In de afsluitende fase - actie nemen - koppelt cosmic de verzamelde informatie naadloos aan het CRM-systeem update.seven of met de SaaS-variant update.revolution. Met een enkele muisklik gaat cosmic van een initiatiefnemer of twitteraccount over naar het gegevensbestand van personen of bedrijven. Dat maakt het stukken gemakkelijker om contact op te nemen met belangrijke opinieleiders; journalisten, bloggers of twitteraars. Bovendien kunnen bedrijven cosmic als extra kanaal voor marketingcampagnes en serviceprocessen inzetten.
Over update software AG
update software AG (www.update.com) is in 1988 in Wenen opgericht; met meer dan 170.000 gebruikers in meer dan 1.500 ondernemingen is update de toonaangevende Europese fabrikant van hoogwaardige CRM-systemen. update heeft dochternemingen in Duitsland, Zwitserland, Nederland, Frankrijk, Hongarije, Tsjechië, Polen en de VS. Update software AG heeft een notering aan de Duitse beurs in Frankfurt aan de Main. Met circa 290 medewerkers heeft update in 2009 een omzet van 31,3 miljoen euro gerealiseerd.
Tot de klantenkring van update behoren onder andere ALK Abelló, AstraZeneca, Bawag P.S.K., Boehringer Ingelheim, Canon, Daiichi Sankyo, Danfoss, Demag Cranes & Components, Hansgrohe, Kärcher, LBS Nord, MagnaSteyr, Paul Hartmann, Raiffeisen Schweiz, ratiopharm, Reis Robotics, Saint Gobain, Sandoz, UnicreditBank Hungary, Uzin Utz AG en Sparkasse Bremen plus 200 andere Duitse spaarbanken. Daarnaast heeft update strategische allianties afgesloten met bedrijven als Atos Origin, Hewlett Packard, Sen, Steria Mummert Consulting en met hostingpartner IBM.
Voor meer informatie over de mogelijkheden van Cosmic, kan contact opgenomen worden met Adam Vissing, directeur innovatie bij update: Adam.Vissing@update.com.
http://www.update.com/du