Cendris
Persbericht
16.06.10 10:54
Cendris zet webcare in voor nieuwe dimensie in klantcontact
Online reputatiemanagement steeds belangrijker
s-Gravenhage, 16 juni 2010- Cendris breidt haar dienstenpakket uit met
webcare. Door het scannen van meer dan een miljoen social mediabronnen
voor opdrachtgevers krijgt klantcommunicatie, waaronder ook
klachtafhandeling, een nieuwe dimensie. Als eerste partij in Nederland
combineert Cendris nu online en offline klantcontact.
Webcare staat in de contactcenterbranche nog in de kinderschoenen.
Volgens Eelco Lulofs, marketing manager bij Cendris wordt webcare
mondjesmaat ingezet: Online reputatiemanagement wordt steeds
belangrijker, zeker in de b2c-markt, waar klanten en prospects zich
online oriënteren en hun mening geven over producten en diensten. De
snelheid en kracht van social media verrast nog menig bedrijf. Daarom
is het heel belangrijk om klachten, maar ook positieve reacties over je
product of dienstverlening, op het web inzichtelijk te maken en snel op
te pakken.
Extra kanaal in klantbenadering
Met behulp van de diensten van Buzzcapture monitort Cendris via meer
dan een miljoen bronnen wat er online, door wie, over opdrachtgevers
wordt geschreven op de diverse social media platforms. Het webcare team
verstrekt informatie en pakt eventuele verzoeken en/of klachten meteen
op.
Lulofs: Met webcare voegen we een extra kanaal toe in het proces van
klantbenadering.
Niet elke klacht en elke klant leent zich echter voor een online
benadering. Afhankelijk van de voorkeuren van de klant en het type
vraag of klacht wordt gekozen voor het meest geschikte kanaal om met de
klant in contact te treden. Voor bedrijven wordt het steeds
belangrijker om social media actief in te zetten. Mogelijke imago- en/
of reputatieschade kan hiermee aanzienlijk worden beperkt.
Perscontact
De mediavoorlichting rondom Cendris wordt verzorgd door de afdeling
Communicatie. Journalisten van alle media worden zo snel, adequaat en
accuraat mogelijk geïnformeerd over Cendris. Voor vragen en verzoeken
met betrekking tot Cendris kunt u terecht bij:
Ilse Belterman
communicatie consultant
Telefoon: (070) 334 22 98
E-mail: ilse.belterman