AEGON
AEGON Bank introduceert AEGON iPhone App
Steeds meer mensen hebben een smartphone en gebruiken die voor allerlei
toepassingen. Ook voor financiële zaken. AEGON Bank wil daarom naast
mobiel verzekeren zijn klanten ook de mogelijkheid bieden om te
bankieren via de iPhone. Deze iPhone App is een eerste stap daartoe.
Met één druk op de knop heeft de klant nu direct toegang tot het
spaarsaldo en het ingelegde vermogen. Bij AEGON Bank kan de klant met
zijn iPhone:
* Het saldo en renterecht van de AEGON Eigen stijl Spaarrekening
inzien (per spaarpotje).
* De actuele stand van de AEGON Beleggingsrekening inzien.
* Aan- & verkopen en koersinformatie binnen de AEGON
Beleggingsrekening bekijken.
De app is gratis verkrijgbaar via de iTunes store en de klant kan
inloggen met de bestaande inloggegevens van mijn.aegonbank.nl
Gebruikerservaringen
Voor livegang is de applicatie door een testgroep van 35 mensen
uitgebreid getest. Op basis van de testbevindingen is de applicatie
verbeterd. Bij de verdere ontwikkeling zullen gebruikerservaringen en
klantwensen centraal staan.
Mobiele strategie AEGON Bank
Het introduceren van de AEGON iPhone App is onderdeel van de mobiele
strategie van AEGON Bank. Deze is er op gericht om klanten de
mogelijkheid te bieden hun financiën mobiel te regelen. De iPhone App
is na de lancering van mobiel verzekeren, de tweede in de reeks van
lanceringen speciaal voor de mobiele telefoon.
Veiligheid
De AEGON klanten die gebruik maken van https://mijn.aegonbank.nl kunnen
inloggen. Dit kan met de bestaande inloggegevens. Bankieren via de
iPhone is net zo veilig als via de browser. Er wordt gebruik gemaakt
van dezelfde systemen.
Meer informatie
Screenshots:
http://www.flickr.com/photos/aegonbank/sets/72157624126388669/
Presentatie mobiele strategie:
http://www.slideshare.net/aegonbank/aegon-iphone-app
Informatiepagina: www.aegonbank.nl/iphone
iTunes: http://itunes.apple.com/nl/app/aegon/id376332434?mt=8