AEGON

AEGON Bank introduceert AEGON iPhone App

Steeds meer mensen hebben een smartphone en gebruiken die voor allerlei toepassingen. Ook voor financiële zaken. AEGON Bank wil daarom naast mobiel verzekeren zijn klanten ook de mogelijkheid bieden om te bankieren via de iPhone. Deze iPhone App is een eerste stap daartoe.

Met één druk op de knop heeft de klant nu direct toegang tot het spaarsaldo en het ingelegde vermogen. Bij AEGON Bank kan de klant met zijn iPhone:

* Het saldo en renterecht van de AEGON Eigen stijl Spaarrekening inzien (per spaarpotje).

* De actuele stand van de AEGON Beleggingsrekening inzien.
* Aan- & verkopen en koersinformatie binnen de AEGON Beleggingsrekening bekijken.

De app is gratis verkrijgbaar via de iTunes store en de klant kan inloggen met de bestaande inloggegevens van mijn.aegonbank.nl

Gebruikerservaringen

Voor livegang is de applicatie door een testgroep van 35 mensen uitgebreid getest. Op basis van de testbevindingen is de applicatie verbeterd. Bij de verdere ontwikkeling zullen gebruikerservaringen en klantwensen centraal staan.

Mobiele strategie AEGON Bank

Het introduceren van de AEGON iPhone App is onderdeel van de mobiele strategie van AEGON Bank. Deze is er op gericht om klanten de mogelijkheid te bieden hun financiën mobiel te regelen. De iPhone App is na de lancering van mobiel verzekeren, de tweede in de reeks van lanceringen speciaal voor de mobiele telefoon.

Veiligheid

De AEGON klanten die gebruik maken van https://mijn.aegonbank.nl kunnen inloggen. Dit kan met de bestaande inloggegevens. Bankieren via de iPhone is net zo veilig als via de browser. Er wordt gebruik gemaakt van dezelfde systemen.

Meer informatie

Screenshots:
http://www.flickr.com/photos/aegonbank/sets/72157624126388669/ Presentatie mobiele strategie:
http://www.slideshare.net/aegonbank/aegon-iphone-app Informatiepagina: www.aegonbank.nl/iphone
iTunes: http://itunes.apple.com/nl/app/aegon/id376332434?mt=8