Sanoma Uitgevers
schoonheid
MissREAL: glossy over échte schoonheid
---
01.06.10
Achmea en Sanoma Uitgevers werken samen aan een unieke glossy die 16
juni verschijnt: MissREAL. Een glossy over échte schoonheid. Over echte
vrouwen. MissREAL is geïnitieerd door Kim Out (21), een van de winnaars
van de jongerenwedstrijd Create Your World.
Schoonheid gaat veel verder dan de perfecte vrouw uit wie alle leven is
gephotoshopt, schrijft Kim - zelf hoofdredacteur van MissREAL - in haar
editorial. Dáárover wilde ik een glossy tijdschrift maken. MissREAL
staat voor echtheid. Voor een goed zelfbeeld dat voortkomt uit jezelf
en niet uit wat anderen van je verwachten. MissREAL benadrukt de kracht
van het individu en viert de diversiteit in onze maatschappij.
Maatschappelijk thema
In Achmea en Sanoma Uitgevers vond Kim partners om haar glossy te
realiseren. Voor Achmea is het blad een nieuwe stap in co-creatie.
Woordvoerder Bert Rensen: Met onze campagne waarzijnwemeebezig.nl
adresseren we maatschappelijk relevante themas. Door de samenwerking
met Kim en Sanoma kunnen we het onderwerp echte schoonheid op een
verrassende manier bij de doelgroep onder de aandacht te brengen.
Hulp van glossymakers
Tijdschriftenprofessionals van Sanoma, onder leiding van hoofdredacteur
Muriel Oonincx, hebben Kim geholpen bij het maken van de glossy.
Anneliese Bergman, uitgever Jonge Vrouwen van Sanoma: Door onze
expertise op het gebied van vrouwen wisten we dat dit thema leeft bij
jonge vrouwen. Daarom willen we hier graag aan meewerken. Met MissREAL
laten we zien dat Sanoma goed in staat is om met verschillende partijen
een spannend project - een droom van een jonge vrouw - concreet vorm te
geven. Daarbij hebben Achmea en Sanoma Uitgevers elkaar als
zakenpartners gevonden.
Humor en inspiratie
De 124 paginas dikke lifestyle glossy richt zich op vrouwen van 17 tot
30 jaar en besteedt aandacht aan psyche, mode, kunst en
maatschappelijke themas. Kim: MissREAL is positief, soms confronterend
en laat de realiteit en diversiteit zien in de maatschappij. Een
lifestyle glossy met indringende reportages, humor en diepgang. De mode
is anders en verrassend, echt maar vooral ook mooi. MissREAL biedt
nieuwe inzichten en inspiratie. Een styleguide die laat zien dat
schoonheid niet in één beeld te vangen is."
MissREAL ligt vanaf 16 juni voor 3,95 in de winkel.
Wil je Kim's droom volgen? Ga naar www.missreal.web-log.nl.