Sanoma Uitgevers

schoonheid

MissREAL: glossy over échte schoonheid

---


01.06.10

Achmea en Sanoma Uitgevers werken samen aan een unieke glossy die 16 juni verschijnt: MissREAL. Een glossy over échte schoonheid. Over echte vrouwen. MissREAL is geïnitieerd door Kim Out (21), een van de winnaars van de jongerenwedstrijd Create Your World.

Schoonheid gaat veel verder dan de perfecte vrouw uit wie alle leven is gephotoshopt, schrijft Kim - zelf hoofdredacteur van MissREAL - in haar editorial. Dáárover wilde ik een glossy tijdschrift maken. MissREAL staat voor echtheid. Voor een goed zelfbeeld dat voortkomt uit jezelf en niet uit wat anderen van je verwachten. MissREAL benadrukt de kracht van het individu en viert de diversiteit in onze maatschappij.

Maatschappelijk thema
In Achmea en Sanoma Uitgevers vond Kim partners om haar glossy te realiseren. Voor Achmea is het blad een nieuwe stap in co-creatie. Woordvoerder Bert Rensen: Met onze campagne waarzijnwemeebezig.nl adresseren we maatschappelijk relevante themas. Door de samenwerking met Kim en Sanoma kunnen we het onderwerp echte schoonheid op een verrassende manier bij de doelgroep onder de aandacht te brengen.

Hulp van glossymakers
Tijdschriftenprofessionals van Sanoma, onder leiding van hoofdredacteur Muriel Oonincx, hebben Kim geholpen bij het maken van de glossy. Anneliese Bergman, uitgever Jonge Vrouwen van Sanoma: Door onze expertise op het gebied van vrouwen wisten we dat dit thema leeft bij jonge vrouwen. Daarom willen we hier graag aan meewerken. Met MissREAL laten we zien dat Sanoma goed in staat is om met verschillende partijen een spannend project - een droom van een jonge vrouw - concreet vorm te geven. Daarbij hebben Achmea en Sanoma Uitgevers elkaar als zakenpartners gevonden.

Humor en inspiratie
De 124 paginas dikke lifestyle glossy richt zich op vrouwen van 17 tot 30 jaar en besteedt aandacht aan psyche, mode, kunst en maatschappelijke themas. Kim: MissREAL is positief, soms confronterend en laat de realiteit en diversiteit zien in de maatschappij. Een lifestyle glossy met indringende reportages, humor en diepgang. De mode is anders en verrassend, echt maar vooral ook mooi. MissREAL biedt nieuwe inzichten en inspiratie. Een styleguide die laat zien dat schoonheid niet in één beeld te vangen is."

MissREAL ligt vanaf 16 juni voor 3,95 in de winkel.

Wil je Kim's droom volgen? Ga naar www.missreal.web-log.nl.