Gemeente Binnenmaas
Commissievergaderingen
Volgende week komen de commissies Ruimtelijke Zaken en Algemene
Bestuurlijke Zaken & Middelen bij elkaar voor de maandelijkse
vergadering. De bijeenkomsten zijn openbaar en worden gehouden in de
raadzaal van het gemeentehuis aan de Sportlaan in Maasdam. De commissie
Maatschappelijke Zaken vergadert niet.
Commissie Ruimtelijke Zaken op dinsdag 15 juni om 20.00 uur
Op de agenda staan onder meer de volgende onderwerpen:
* wijziging van de Bouwverordening;
* aanpassen Nota Fondsen Ruimtelijke Ontwikkelingen;
* Archeologische Verwachtingen- en beleidsadvieskaart;
* Begroting 2011 en meerjarenbegroting 2012-2015 RAD Hoeksche Waard.
Commissie Algemene Bestuurlijke Zaken & Middelen op donderdag 17 juni
om 20.00 uur
Op de agenda staan onder meer de volgende onderwerpen:
* evaluatie Rekenkamercommissie Hoeksche Waard;
* Bestuurlijke Inrichtingskaders Regionalisering Brandweer;
* aanpassen van de Algemene Plaatselijke Verordening in het kader van
tegengaan van hondenoverlast;
* Verordening straatnaamgeving en nummering;
* de 1^e Bestuursrapportage 2010;
* zondagopenstelling Nettorama (het betreft een bevoegdheid van het
college, dat de gevoelens van de commissie wil peilen alvorens een
besluit te nemen);
* gedachtenwisseling over de bijdrage aan het Regiofonds.
Vaste onderwerpen
Vaste onderwerpen bij alle commissievergaderingen zijn de mededelingen
die portefeuillehouders en vertegenwoordigers van intergemeentelijke
regelingen doen over zaken die tot het aandachtsveld van de commissie
behoren. De agenda van elke commissie vermeldt verder de lijst met
ingekomen stukken, het verslag van de voorgaande vergadering en de
rondvraag.
Vragenrecht en spreekrecht
Direct aan het begin van de vergadering komt het vragenrecht aan de
orde. Hier mag u in principe vragen stellen over allerlei zaken die tot
het werkterrein van de commissie behoren. U mag het echter niet hebben
over onderwerpen die op de agenda staan. Als u het juist wel over zo'n
onderwerp wilt hebben, kunt u gebruik maken van het spreekrecht. U
krijgt in dat geval bij het betrokken agendapunt daarvoor de
gelegenheid. Houdt u er rekening mee dat zowel bij het vragenrecht als
het spreekrecht uw spreektijd beperkt is tot 5 minuten. U kunt aan het
begin van de vergadering bij de griffier aangeven dat u van het vragen-
of spreekrecht gebruik wilt maken.
Informatie
De agendas zijn ook te raadplegen op de Vergaderkalender. Voor meer
informatie kunt u contact opnemen met de griffier, via tel. 078 633 45
87, e-mail: griffie@binnenmaas.nl.