Persbericht
South African Tourism gebruikt salesforce.com's Cloud 2 voor klantenservice 300.000 bezoekers tijdens WK
~ voetbalfans kunnen gebruikmaken van Google en Twitter voor het vinden van de beste diensten, accommodaties en evenementen tijdens WK ~
Utrecht, 14 juni 2010 - Salesforce.com, de onderneming voor zakelijke cloud computing, maakt bekend dat South African Tourism, de officiële host tijdens het WK, Service Cloud 2 inzet om social customer service voor de meer dan 300.000 internationale bezoekers mogelijk te maken. Service Cloud 2 biedt South African Tourism de mogelijkheid om real-time, locatiegebaseerde informatie te leveren over de populairste diensten, accommodaties en attracties rondom het grootste sportevenement van het jaar.
South African Tourism maakte voorheen gebruik van een in-house systeem gebaseerd op Excel voor de dienstenverlening. De organisatie besefte dat een contact center-oplossing nodig was om het grootschalige evenement te ondersteunen. Ook komt de oplossing tegemoet aan de moderne reisbehoeften van de bezoekers.
Zakelijke cloud computing bleek een aantrekkelijke oplossing voor South African Tourism omdat het in kort tijdsbestek zorgt voor de extra capaciteit die nodig is tijdens het WK. Ook biedt het de flexibiliteit om na het evenement weer te downgraden. Dit zonder de aanschaf van kostbare software en hardware en zonder dat kostenrovend onderhoud van de infrastructuur nodig is. Dit zorgde ervoor dat de organisatie Service Cloud 2 verkoos boven het aanbod van Microsoft en Oracle.
Daarnaast sluit de oplossing direct aan op de behoeften van de bezoekers. Met de social en mobiele features van Service Cloud 2 kan South African Tourism de diensten uitbreiden naar populaire websites zoals Google en Twitter. Hierdoor kunnen bezoekers bijvoorbeeld contact opnemen met South African Tourism via Twitter voor suggesties over locale restaurants, verblijfplaatsen en reistips. Door een vraag te twitteren naar @gotosouthafrica worden bezoekers direct te woord gestaan door een medewerker via Service Cloud 2.
South African Tourism rolt bovendien Salesforce Ideas uit voor het in real-time verzamelen van feedback van bezoekers gedurende hun verblijf. Deze informatie wordt direct gebruikt om de dienstverlening te verbeteren. Salesforce Ideas vervangt hiermee de traditionele papieren enquête die voorheen werd ingezet door South African Tourism om de ervaringen van klanten te onderzoeken. Het voordeel hiervan is dat de organisatie nu direct inzicht heeft in de feedback in tegenstelling tot het lezen van analyses achteraf.
South African Tourism integreert Salesforce Ideas bovendien met een iPhone-applicatie zodat bezoekers snel toegang hebben tot belangrijke informatie. Daarnaast ondersteunt de dienst de meest voorkomende talen van de bezoekers zoals Nederlands, Engels, Frans, Duits, Italiaans, Portugees en Spaans.
"Honderdduizenden bezoekers uit zes continenten komen naar Zuid-Afrika voor het WK met miljoenen vragen over waar ze kunnen overnachten, waar de beste eetgelegenheden zijn en wat ze kunnen ondernemen en bezichtigen", aldus Alex Dayon, executive vice president CRM bij salesforce.com. "South African Tourism maakt slim gebruik van Cloud 2 en levert zo optimale dienstverlening met moderne sociale features. Dit zorgt voor een optimale beleving bij de bezoekers van het WK."
"Wanneer mensen van over de hele wereld op bezoek komen, willen wij dat ze een geweldige tijd hier doorbrengen", zegt William Price, global manager of E-marketing bij South African Tourism. "Reizen is een sociale aangelegenheid en wij willen de bezoekers graag voorzien van relevante, real-time informatie die eenvoudig toegankelijk is. Zo kunnen zij het beste halen uit hun reis naar Zuid-Afrika. Service Cloud 2 biedt ons niet alleen de voordelen van social media-platformen, maar ook de flexibiliteit die nodig is om goede dienstverlening te leveren zonder de kosten en complexiteit van software."