WK 2010 schema via SMS beschikbaar voor iPhone agenda
AMSTERDAM, 20100614 -- De Nederlandse start-up SchedJoules heeft voor het WK voetbal 2010 haar nieuwe SMS dienst Events-to-iPhone gelanceerd. Daarmee kunnen voetbalfans het volledige speelschema van het WK Voetbal 2010 in Zuid-Afrika, met slechts een druk op de knop, rechtstreeks in de native iPhone agenda zetten.
"Tijdens het WK wil je weten hoe de wedstrijden passen in je alledaagse (werk)schema," zegt Wilfred Stegeman, Marketing Manager en medeoprichter van Schedjoules. "Dat daar behoefte aan is, blijkt uit het feit dat onze digitale WK kalender al door ruim 160.000 fans over de hele wereld aan hun elektronische agenda zoals Outlook, iCal en Google Calendar is toegevoegd. Daarnaast gebruiken steeds meer mensen geen elektronische agenda, maar wel de agenda op hun iPhone. Vandaar dat we deze SMS-dienst hebben ontwikkeld en deze nu met het WK lanceren."
WK kalender: automatische update
Gebruikers SMS-en eenmalig 'kalender wk' naar 4411. Via de retour sms wordt het volledige schema rechtsreeks aan hun native iPhone agenda toegevoegd. Deze dienst kost de gebruiker eenmalig EUR 1,50. Voor dat geld worden alle wedstrijden tot en met de finale ge-update, zodat een gebruiker altijd op de hoogte is van wie waar, wanneer en tegen wie speelt. Meer info vind je ook op schedjoules.com/wk-speelschema/
Oplossing voor eventorganisatoren
De SMS-dienst van Schedjoules is een voorbeeld van een dienst die evenementorganisatoren zouden kunnen inzetten. Stegeman: "De dienst biedt grote mogelijkheden voor aanbieders van evenementen. Nu lanceren wij deze dienst in verband met het WK, maar deze dienst kan voor elk evenement of een serie van evenementen worden ingezet. De SMS-dienst leent zich met name voor offline promotie van evenementen, bijvoorbeeld in abri's, in kranten of in tijdschriften."
Stegeman: "Het is voor de organisatoren van evenementen een uitdaging om potentiële bezoekers in de aanloopfase naar het evenement, vanaf het moment dat je een evenement kenbaar maakt tot het moment dat het evenement wordt gehouden, te blijven boeien en binden. Of dit nu een sportwedstrijd is, een uitverkoop of een boeking bij een restaurant of vliegtuigmaatschappij, onze SMS-dienst lost dit probleem op. Een evenement of een serie van evenementen wordt gekoppeld aan een keyword en een smscode. Iemand staat vervolgens te wachten bij een abri of leest de krant en ziet dat er een evenement wordt aangekondigd. Met 1 SMS staat dit evenement in de agenda van de gebruiker en kan hij eventueel tussentijds een boodschap toegestuurd krijgen. Op deze manier is de kans minimaal dat het evenement wordt vergeten."
Over SchedJoules
SchedJoules (www.schedjoules.com) is een dochterbedrijf van JoulesMedia (www.joulesmedia.com), de onderneming die eerder kalenderportal MarkThisDate.com (www.markthisdate.com) lanceerde. SchedJoules levert calendar marketingdiensten aan onder andere corporates, (online)uitgeverijen en sportorganisaties. Klanten van SchedJoules zijn onder andere Heineken International, ING en Canal+.
Ingezonden persbericht