UPC N.V.
Gezin uit Diemen wint privé Oranje-stadion van UPC
Wedstrijd Nederland - Denemarken in full HD op groot scherm
Amsterdam, 14 juni 2010 - Vandaag nam Oranje het op tegen Denemarken in
haar eerste wedstrijd op dit WK. Traditiegetrouw zaten miljoenen
Nederlanders aan de buis gekluisterd om `onze jongens' naar de
overwinning te schreeuwen. Eén gezin in Nederland kon de wedstrijd
exclusief volgen in haar eigen HD Thuisstadion dat UPC beschikbaar
stelde. En dat bleek goed nieuws, want uit onderzoek dat het kabel- en
mediabedrijf uitvoerde onder 2.609 kijkers blijkt dat Nederland bij
voorkeur thuis het WK volgt in gezelschap van familie en vrienden.
Daarnaast bleek dat 21 procent van de ondervraagden een voorkeur heeft
voor het volgen van het WK op televisie in HD.
De familie uit Diemen mocht als eerste genieten van het WK vanuit haar
eigen HD Thuisstadion dat UPC verloot onder klanten die in de aanloop
naar het WK en tijdens de poulefase een HD-abonnement bestellen. Het
stadion biedt plaats aan maximaal 11 personen, maar op de bijbehorende
grasmat kunnen nog meer mensen plaatsnemen. UPC Nederland zorgt ervoor
dat de wedstrijd in Full HD op een groot scherm te volgen is. Uiteraard
wordt er ook gezorgd voor hapjes en drankjes, bediening en feestelijke
aankleding.
Mark Giesbers, VP Marketing bij UPC Nederland: "HDTV biedt vijf keer zo
scherpe beelden dan normale televisie. Alles wat je in HD ziet lijkt
daardoor levensecht. Om die HD-beleving kracht bij te zetten en mensen
de levensechte spanning te laten beleven die bij zo'n voetbalwedstrijd
hoort, bieden wij dit thuisstadion aan. De winnaars wanen zich dan zo
in het Soccer City Stadion in Johannesburg. Het weer in Nederland werkt
ook nog eens mee."
Het HD Thuisstadion is nog twee keer te winnen, namelijk tijdens de
poulewedstrijden van het Nederlands elftal.
Over UPC Nederland
UPC Nederland is in Nederland toonaangevend op het gebied van
televisie, breedbandinternet en digitale telefoniediensten. UPC biedt
in Nederland twee miljoen klanten toegang tot de wereld van televisie.
Hiervan hebben 792.000 klanten voor digitale televisie gekozen. UPC
heeft in Nederland 772.000 breedbandinternet klanten en bedient 654.000
digitale telefonieklanten (cijfers per 31 maart 2010). Het bedrijf
wordt gedreven door de visie dat iedereen, onafhankelijk van aanwezige
kennis of vaardigheden, toegang heeft tot de verrassende, maar complexe
digitale wereld. UPC Nederland is een dochteronderneming van de
internationale kabel- en mediagroep Liberty Global.
Noot aan de redactie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
UPC Nederland
Ronald Sutmuller
Media Relations Manager
T: 020 775 55 97
M: 06 28 90 48 02
E: rsutmuller@upc.nl
W: www.upc.nl