Nederlands Jeugdinstituut
Klanten tevreden over Nederlands Jeugdinstituut
Klanten zijn over het algemeen heel tevreden over het Nederlands
Jeugdinstituut. Dat blijkt uit een klanttevredenheidsonderzoek dat
onder 424 klanten in april werd uitgevoerd. Het gemiddelde
rapportcijfer voor het instituut is een 7,5. Dat is een stuk hoger dan
het gemiddelde (6,9) uit de Nationale Tevredenheidsindex en bijna net
zo hoog als de topdrie uit deze brede benchmark (7,8).
Informatievoorziening
Klanten en afnemers (van kennis en informatie) zijn vooral ingenomen
met de informatievoorziening van het Nederlands Jeugdinstituut. De
website, nieuwsbrieven en rapporten krijgen een rapportcijfer 8,1.
Daarmee laat het Nederlands Jeugdinstituut zelfs de topdrie van de
benchmark (7,5) ver achter zich.
Producten en diensten
De producten en diensten van het Nederlands Jeugdinstituut hebben over
het algemeen een hoge bekendheid. Vooral de bruikbaarheid in de
praktijk wordt door klanten positief gewaardeerd, al zou soms
duidelijker mogen wèlke producten en diensten het kennisinstituut
precies levert. Een ander verbeterpunt is de snelheid en de
bereikbaarheid van de medewerkers. Overigens zijn op dit onderdeel
inmiddels al gerichte verbeteracties ingezet.
Algemene indruk
Over het algemeen overheerst onder klanten en gebruikers van het
Nederlands Jeugdinstituut echter tevredenheid: het instituut wordt
gezien als professioneel, betrouwbaar en praktijkgericht. 91% van de
huidige klanten verwacht ook de komende jaren gebruik te blijven maken
van de kennisproducten en de dienstverlening van het Nederlands
Jeugdinstituut.
Uitvoering onderzoek
Het onderzoek is uitgevoerd door onderzoeksbureau Effectory,
gespecialiseerd in medewerkers- en klanttevredenheidsonderzoeken. Het
Nederlands Jeugdinstituut is erg blij met de uitkomsten en bedankt de
respondenten voor hun deelname. Overeenkomstig toezegging wordt voor
elke geënquêteerde vijf euro overgemaakt naar War Child Nederland.