Prijzen voor Achmea bij Verzekeringsawards
11 juni 2010
Achmea heeft donderdagavond 10 juni drie Verzekeringsawards gewonnen:
de verzekeraar werd voor de tweede keer bekroond als beste werkgever en
daarnaast won het internetlabel InShared prijzen voor de beste
communicatiecampagne en het beste initiatief op het gebied van
maatschappelijk verantwoord ondernemen: de Young Drivers Academy.
Voor Achmea is dit wederom een leuke opsteker. Overigens scoort Achmea
als werkgever traditioneel ook hoog in andere `beste
werkgever-lijsten'. Zo staat Achmea op de 3e plaats in het onderzoek
`beste werkgever' van het weekblad Intermediair. Passend bij haar
coöperatieve achtergrond heeft Achmea veel oog voor haar medewerkers.
Een actieve invulling van het zogenaamde levenfasebewuste
diversiteitsbeleid zorgt ervoor dat de samenstelling van het
medewerkersbestand een afspiegeling vormt van de maatschappij. Dat
betekent gelijke aandacht voor mannen, vrouwen, autochtonen en
allochtonen. Maar ook extra aandacht voor bijvoorbeeld hoogopgeleide
mensen met een lichamelijke beperking of mantelzorgers; mensen die
naast hun werk de zorg voor een familielid of naaste op zich nemen.
Achmea heeft hiervoor zelfs speciale afspraken vastgelegd in haar CAO.
Ook heeft Achmea de Zilverpool, een intern detacheringsbureau voor
medewerkers van 57,5 en ouder. Als ze boventallig worden, blijft hun
kennis en ervaring nog steeds inzetbaar op projectbasis.
In Hilversum werden donderdag 10 juni voor de tweede keer de
Verzekeringsawards - ook wel Gouden Schilden genaamd - uitgereikt aan
veertien prijswinnaars die volgens vakjury's een positieve impuls
hebben gegeven aan de verzekeringsbranche. De Verzekeringsawards zijn
een initiatief van For All Finance en Kluwer.