Nederlandse Omroep Stichting (NOS)
Verkiezingsdag nos.nl met stip op 1
HILVERSUM, 10 juni 2010 - De website van de NOS noteerde de afgelopen vierentwintig uur - tot gisteren middernacht - in totaal 1,1 miljoen unieke bezoekers. Hiermee staat de verkiezingsdag met stip op 1 genoteerd als meest bezochte etmaal van het NOS-domein. Tot vandaag was deze eer weggelegd voor de dag na de crash van het Turkish Airlines-toestel op Schiphol (1 miljoen unieke bezoekers), gevolgd de 'day-after' de aanslag op de Koninklijke familie tijdens de Koninginnedag-viering in Apeldoorn in 2009 (988.000 unieke bezoekers).
Het totaal aantal opgevraagde pagina's van nos.nl, inclusief de rubriek met de NOS Teletekst-pagina's, was gisteren meer dan veertien miljoen. Op de voorpagina van nos.nl - die 1,6 miljoen keer werd opgevraagd - na, werd de NOS Teletekst-pagina 101 het meest geraadpleegd (700.000). De live-stream van de verkiezingsuitzending werd ruim 261.00 maal gestart, in totaal werden meer dan 800.000 video's bekeken.
Nederlandse Omroep Stichting (NOS)