Gemeente Brummen
Forum Ruimte, Bestuur en Financiën op 10 juni
(Oorspronkelijke publicatie datum: 22-05-2010)
Op 10 juni vinden de forumbijeenkomsten plaats voor de maand juni. De
besluiten die aan bod komen zijn verdeeld over drie verschillende fora:
Ruimte, Bestuur en Financiën. Het doel van een forum is het vergaren
van informatie waardoor de vier politieke fracties hun standpunten
kunnen vormen voor de besluitvormende raadsvergadering later die maand.
De forumbijeenkomsten zijn bij uitstek het moment om mee te praten over
onderwerpen of voorstellen die op de agenda staan. U bent dus van harte
welkom het raadsforum bij te wonen en mee te praten.
Om 20 uur start het forum Ruimte in de raadzaal. In totaal acht
onderwerpen staan op de agenda, waaronder het vaststellen van een
actuele versie van de grondexploitaties voor de woningbouwprojecten
Lombok-Zuid en Elzenbos. Ook de vaststelling van een
erfgoedverordening, de continuering van de startersregeling en het
vaststellen van het bestemmingsplan voor het perceel Voorsterweg 81.
Bestuur en Financien
Eveneens om 20 uur, maar dan in de oude trouwzaal van het gemeentehuis,
start het forum Financiën. In dit forum wordt onder andere gesproken
over de jaarstukken over 2009 van de gemeente en de aanpassing van de
gemeentelijke legesverordening. Deze aanpassing houdt verband met de
invoering van de Crisis- en Herstelwet en de Wet algemene bepalingen
omgevingsrecht.
Om 21.15 uur vangt in de oude trouwzaal het forum Bestuur aan. Op de
agenda van dit forum staan onder andere een wijzigingsverordening voor
de Algemene Plaatselijke Verordening (APV), het voorstel rondom het
vaststellen van de lokale politieprioriteiten , de jaarrekening 2009
van de stichting Archipel en de programmabegroting 2011 van de GGD
Gelre IJssel.
Vragenronde
De forumbijeenkomsten beginnen om 20.00 uur overigens standaard met een
vragenronde. Dit betekent dat zowel burgers als raadsleden de
gelegenheid krijgen vragen te stellen aan de raad en het college.
Burgers worden als eerste in de gelegenheid gesteld hun inbreng te
leveren, vervolgens de raadsleden. Wilt u gebruik maken van de
mogelijkheid om in te spreken over een onderwerp of een inhoudelijke
vraag te stellen? Dan kunt u dit melden bij de griffier van de raad.
Dit kan via telefoonnummer (0575) 56 85 97 of mailadres
griffie@brummen.nl. Ook kan het voor aanvang van de bijeenkomst bij de
griffier worden aangegeven.