Hilversum sponsort MediaPark Jaarcongres
publicatiedatum: woensdag 9 juni 2010
Gemeente Hilversum sponsorde als Mediastad het MediaPark Jaarcongres,
dat woensdag 9 juni gehouden werd in Studio 21. De gemeente bood met
een eigen stand een mooi platform voor enkele van de vele innovatieve
mediabedrijven uit Hilversum om zich te presenteren: Websight,
Automotiv, Blue Billywig en Stoneroos maakten duidelijk dat Hilversum
de Mediastad is en blijft. Daarnaast gaf de gemeente bij de stand
informatie over de (media)plannen.
Het MediaPark Jaarcongres is de ontmoetingsplek voor de (cross)media
sector. Dit jaar stond het in het teken van ´Oog voor het scherm´:
innovaties rond het scherm, nieuwe plannen, nieuwe cijfers en nieuwe
initiatieven. Naast het Innovatieplein, waar spectaculaire demo's,
uitpakparties en productpresentaties waren, was er een plenair
programma in studio 21 op het MediaPark.
Op het Innovatieplein waren er ook medialabs vanuit hogescholen en
universiteiten, MKB-bedrijven en grote bedrijven te vinden met demo's
die nieuwe en innovatieve media-applicaties lieten zien; van 3DTV tot
augmented reality, mobiele applicaties en meer.
Het plenaire congres bood een inspirerend programma met onder anderen
Erik Huggers (BBC), aandacht voor 3DTV (zoals Astra), media-ondernemers
zoals Frank Volmer (Telegraaf) en Joris van Heukelom (Sanoma) en een
opiniepeiling met Maurice de Hond. Meer informatie:
www.mediaparkjaarcongres.nl
Gemeente Hilversum