Rijksuniversiteit Groningen

Advances in spatial dependence modeling of consumer attitudes with bayesian factor models

Datum: 10 juni 2010

Promotie: dhr. S. Stakhovych, 16.15 uur, Academiegebouw, Broerstraat 5, Groningen

Proefschrift: Advances in spatial dependence modeling of consumer attitudes with bayesian factor models

Promotor(s): prof.dr. T.H.A. Bijmolt, prof.dr. M. Wedel

Faculteit: Economie en Bedrijfskunde

De ruimtelijke component van marketing

Veel aspecten van het dagelijkse leven hangen in ruimtelijke zin met elkaar samen. Dat geldt ook voor marketing, waar de geografische component soms een cruciale rol speelt, maar veelal wordt veronachtzaamd. De attitude van consumenten wordt niettemin erg beïnvloed door de locatie waar zij zich bevinden. Het onderzoek van promovendus Stanislav Stakhovych beschrijft modellen waarin de ruimtelijke afhankelijkheid in de attitude van consument kan worden vervat. Ook laten deze modellen zien welke bijkomende voordelen het blootleggen van ruimtelijke afhankelijkheid kan brengen en hoe deze voordelen kunnen worden benut door onderzoekers en mensen in de praktijk.

Stanislav Stakhovych (Oekraïne, 1980) studeerde organisatiemanagement aan de Universiteit van Soemy in Oekraïne. Hij verrichtte zijn promotieonderzoek bij de onderzoekschool SOM van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de RUG. Stakhovych is als docent verbonden aan deze faculteit.

Laatst gewijzigd: 02 juni 2010 14:10