Advances in spatial dependence modeling of consumer attitudes with bayesian
factor models
Datum: 10 juni 2010
Promotie: dhr. S. Stakhovych, 16.15 uur, Academiegebouw, Broerstraat 5,
Groningen
Proefschrift: Advances in spatial dependence modeling of consumer
attitudes with bayesian factor models
Promotor(s): prof.dr. T.H.A. Bijmolt, prof.dr. M. Wedel
Faculteit: Economie en Bedrijfskunde
De ruimtelijke component van marketing
Veel aspecten van het dagelijkse leven hangen in ruimtelijke zin met
elkaar samen. Dat geldt ook voor marketing, waar de geografische
component soms een cruciale rol speelt, maar veelal wordt
veronachtzaamd. De attitude van consumenten wordt niettemin erg
beïnvloed door de locatie waar zij zich bevinden. Het onderzoek van
promovendus Stanislav Stakhovych beschrijft modellen waarin de
ruimtelijke afhankelijkheid in de attitude van consument kan worden
vervat. Ook laten deze modellen zien welke bijkomende voordelen het
blootleggen van ruimtelijke afhankelijkheid kan brengen en hoe deze
voordelen kunnen worden benut door onderzoekers en mensen in de
praktijk.
Stanislav Stakhovych (Oekraïne, 1980) studeerde organisatiemanagement
aan de Universiteit van Soemy in Oekraïne. Hij verrichtte zijn
promotieonderzoek bij de onderzoekschool SOM van de Faculteit Economie
en Bedrijfskunde van de RUG. Stakhovych is als docent verbonden aan
deze faculteit.
Laatst gewijzigd: 02 juni 2010 14:10
Rijksuniversiteit Groningen