Autonomy Social Media Governance voldoet aan nieuwe regelgeving
Autonomy stelt organisaties in staat te voldoen aan regelgeving voor Social Media
NIEUWEGEIN, 20100608 -- Autonomy, leverancier van infrastructuursoftware voor ondernemingen, kondigt de beschikbaarheid aan van Autonomy Social Media Governance. Deze oplossing bewaakt, beheerst en biedt organisaties bescherming op het gebied van sociale media. Autonomy Social Media Governance is een uitbreiding op het portfolio van Autonomy op het gebied van beleid, regelgeving en naleving daarvan. Bedrijven worden hiermee in staat gesteld om nieuwe regelgeving, voor werknemers die actief zijn op social media sites, te handhaven.
De snelle acceptatie van sociale media door medewerkers, klanten, adverteerders, bloggers maar ook pers confronteert veel organisaties met unieke uitdagingen. Regelgevende instanties erkennen de invloed van, en de risico's verbonden aan, deze kanalen. Zij stimuleren organisaties om actief de activiteiten van medewerkers op het gebied van social media te controleren. Nieuwe wettelijke eisen rond sociale media zorgen voor extra werkzaamheden bij de toch al lastige taak voor bedrijven om te blijven voldoen aan de huidige wetgeving. Deze wetgeving vereist dat bedrijven de vele vormen van elektronische informatie, waaronder e-mail, audio en video archiveren, een beleid hebben hiervoor en deze informatie vindbaar maken. Autonomy heeft jarenlange ervaring in het helpen van 's werelds grootste organisaties om te blijven voldoen aan de voortdurend veranderende reeks wettelijke eisen over een brede mix van communicatiekanalen.
Social media is een buitengewoon belangrijk kanaal voor nieuwe bedrijven om een aantrekkelijke en winstgevende relatie te ontwikkelen met hun klanten. Dit is echter niet zonder risico's. Bedrijven moeten, om sociale media legaal en winstgevend in te kunnen zetten,een alomvattende strategie hebben voor sociale media-interactie. Een bedrijf kan bijvoorbeeld in de problemen komen als een bankmedewerker een vertekend beeld geeft of de waarde van een potentiële investering bekend maakt via social media. Ook een belastende uitspraak over een collega of een klant kan voor een bedrijf juridische consequenties hebben. Een ander voorbeeld waar eenvoudig juridische problemen kunnen ontstaan is als een medewerker zich denigrerend uitlaat over een product terwijl het bedrijf dit product via de traditionele kanalen juist promoot.
Autonomy biedt een platform dat organisaties in staat stelt om te profiteren van de kracht en de zakelijke waarde van sociale netwerken terwijl tegelijkertijd aan de compliancy wetgeving wordt voldaan. Autonomy's Meaning Based Computing platform herkent concepten, patronen en relaties in ongestructureerde informatie. Dit is met name belangrijk omdat de communicatie op sociale netwerken ongestructureerd is. Deze technologie is ook van toepassing op Autonomy's archivering, policy management, toezicht en analytics oplossingen. Het automatisch herkennen van de inhoud van gesprekken via social media is ook van toepassing op Autonomy Social Media Governance. Hierdoor worden deze inzichten direct gekoppeld aan de bestaande compliancy infrastructuur van een bedrijf.
Doordat de informatie kan worden opgeslagen in Autonomy Digital Safe, een zeer schaalbare gehoste archiveringsdienst, kunnen organisaties de opslag en het beheer van e-mailberichten, rich-media bestanden, audio en video bestanden, instant messages en webcontent uitbesteden. Compliance officers, advocaten en onderzoekers kunnen Autonomy Social Media Governance gebruiken voor een real-time inzicht in de naleving van de compliancy wetgeving. Door de intuïtieve en eenvoudig te gebruiken dashboards worden gegevens uit alle klantgerichte kanalen, zoals e-mail, audio, video, instant messaging, web content en sociale media, gecombineerd. Organisaties krijgen zo een uitgebreid overzicht van de compliance-risico's in alle kanalen.
Autonomy Social Media Governance bevat de volgende functionaliteit:
* Connectoren voor, en het verzamelen van, duizenden relevante nieuws feeds, blogs en sociale media sites
* Conceptueel doorzoeken van alle verzamelde content
* Beleid op basis van monitoring
* Compliant archivering voor gereguleerde content
* Geavanceerde analyses, zoals clustering en hulpmiddelen voor het visualiseren
* Escalatie en workflow management
* Rapportage en trendanalyse
* Executive dashboards
----------------------
Over Autonomy
Autonomy Corporation plc (LSE: AU. of AU.L) is leverancier van infrastructuursoftware voor ondernemingen en koploper in de Meaning Based Computing benadering. Autonomy is recentelijk door IDC benoemd als leider in enterprise search qua omzet, met een marktaandeel dat bijna het dubbele is ten opzicht van de dichtstbijzijnde concurrent. De technologie van Autonomy maakt het mogelijk dat computers de menselijke informatie volledig begrijpen. Iedere vorm van digitale elektronische data wordt conceptueel en contextueel begrepen, waaronder tekst, e-mail, web pagina's en beeld- en geluidsmateriaal. Autonomy's technologie vormt de motor van bedrijfskritische applicaties die afhankelijk zijn van ongestructureerde informatie. Autonomy biedt oplossingen voor pan-enterprise search, customer interaction solutions, information governance, end-to-end eDiscovery, records management, archiving, business process management, web content management, web optimization, rich media management en beeld- en geluidsanalyse.
Het klantenbestand van Autonomy bestaat uit meer dan 20.000 internationale ondernemingen, advocatenkantoren en overheidsinstanties zoals AOL, BAE Systems, BBC, Bloomberg, Boeing, Citigroup, Coca Cola, Daimler AG, Deutsche Bank, DLA Piper, Ericsson, FedEx, Ford, GlaxoSmithKline, Lloyds TSB, NASA, Nestlé, the New York Stock Exchange, Reuters, Shell, Tesco, T-Mobile, the U.S. Department of Energy, the U.S. Department of Homeland Security en the U.S. Securities and Exchange Commission. Autonomy heeft meer dan 400 OEM partners en resellers, waaronder Citrix, HP, Novell, Oracle, Sybase, Symantec en TIBCO. De onderneming heeft kantoren wereldwijd. Voor meer informatie: www.autonomy.com
Autonomy en het Autonomy logo zijn gedeponeerde handelsmerken/of handelsmerken van Autonomy Corporation plc.. Alle andere handelsmerken zijn het bezit van hun respectievelijke eigenaars.
Ingezonden persbericht