Inschrijvingen Innovation Awards 2010 van start
Accenture beloont innovatieve concepten in media, communicatie en high-tech branche en in de financiële dienstverlening
Amsterdam, 8 juni 2010 - Accenture opent deze week de inschrijvingen voor de Innovation Awards 2010. De Innovation Awards worden dit jaar voor de vierde keer toegekend aan de meest innovatieve producten, diensten of concepten in Nederland. Concepten jonger dan drie jaar en gelanceerd op de Nederlandse markt kunnen meedoen aan de competitie. Naast de inmiddels bekende, jaarlijkse juryprijs "De Blauwe Tulp" voor partijen uit de media, communicatie en high-tech industrie, wordt deze award dit jaar voor het eerst tevens toegekend aan het meest innovatieve concept in de sector voor financiële dienstverlening. Tot 15 juli 2010 hebben partijen uit beide branches de gelegenheid hun meest innovatieve concepten in te dienen via
Accenture heeft de Innovation Awards in het leven geroepen om bedrijven te huldigen die uitzonderlijke prestaties leveren op het gebied van innovatie, hen bij elkaar te brengen ter verdere stimulatie en om innovatie in Nederland in kaart te brengen. Een vakjury die de concepten beoordeelt op innovativiteit, succes en potentie, maakt in november 2010 de winnaars bekend van de Innovation Award voor Media, Communicatie en High-Tech en van de Innovation Award voor Financial Services.
Financiële dienstverlening
Nieuw dit jaar is de uitreiking van de Accenture Innovation Award voor Financial Services. Alle financiële dienstverleners, waaronder banken, verzekeraars, intermediairs, advieskantoren, capital markets-organisaties e.d., kunnen hun innovatieve producten, diensten of concepten die in de afgelopen drie jaar op de Nederlandse markt zijn geïntroduceerd, voordragen. De winnaar van het meest innovatieve concept in de sector voor financiële dienstverlening wordt bekend gemaakt tijdens de Emerce Banking Day op 4 november 2010 in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam.
Media, communicatie en high-tech
Vanwege de verwachte diversiteit van aanmeldingen kunnen concepten in de media, communicatie en high-tech industrie worden voorgedragen voor een zevental categorieën. Dit zijn de categorieën "beste concept" voor: digital home, connected device, gaming, green, lifestyle, mobile en web. Uit de concepten die zijn voorgedragen, selecteert de jury vijf genomineerden voor iedere categorie. Tijdens het jaarlijkse Accenture Innovation Seminar wordt de winnaar van de Blauwe Tulp voor Media, Communicatie en High-Tech en de winnaars van de zeven categoriewinnaars bekend gemaakt. De winnaar van de Blauwe Tulp wint tevens 50.000 euro mediawaarde van mediapartner Emerce. Het Accenture Innovation Seminar vindt plaats op dinsdag 2 november 2010, eveneens in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam
Publieksprijs
Naast de juryprijzen voor de meest innovatieve concepten, heeft het publiek net als voorgaande jaren de mogelijkheid om een innovatief concept te tippen voor de publieksprijs. Voor innovaties in beide branches wordt deze publieksprijs uitgereikt. Vanaf eind september 2010 kan iedereen zijn of haar stem uitbrengen om aan te geven welk concept de publieksprijs verdient.
In 2009 werd
Inschrijven
Voor deelname aan de Innovation Awards 2010 moet ieder aangemeld concept aan de volgende criteria voldoen: het concept is op de markt geïntroduceerd tussen januari 2007 en juni 2010 op de Nederlandse markt in enerzijds de media, communicatie of high-tech industrie, of anderzijds in de sector voor financiële dienstverlening. Concepten kunnen nu worden ingediend via
Meer informatie over de Accenture Innovation Awards is te vinden op
# # #
Over Accenture
Accenture is een bedrijf dat zich wereldwijd bezig houdt met management consulting, technology services en outsourcing. We hebben meer dan 176,000 mensen in dienst die klanten bedienen in meer dan 120 landen. Wij werken met onze klanten samen om hen te helpen high-performance organisaties en overheden te worden. Dit doen we door een combinatie van bewezen ervaring en uitgebreide vaardigheden in alle industrieën en bedrijfsfuncties. Daarnaast doen we diepgaand onderzoek onder de meest succesvolle bedrijven in de wereld. De mondiale omzet over het fiscale jaar dat eindigde op 31 augustus 2009, bedroeg 21.58 miljard Amerikaanse dollar. Kijk voor meer informatie op
***